Terjeszkedés Svédországban

Cimkék: EKOL intermodális logisztika terjeszkedés

Az Ekol Logistics terve és stratégiája, hogy Európa egyik vezető és saját eszközökkel rendelkező logisztikai intermodális szolgáltatójává váljon. Mindezzel összhangban a társaság „Ekol Skandinávia” néven indítja be újabb operációját, melynek első lépéseként új leányvállalat kezdi meg működését Svédországban, 2018 januárjában. Ez immár a 16. ország, ahol az Ekol saját kirendeltséget üzemeltet – áll a cégcsoport január 9-én kiadott sajtóközleményében.

– Az Ekol Skandinávia kínálatában nemzetközi FTL, LTL, valamint gyűjtőszállítások szerepelnek majd. A Skandináv országokat eleinte Törökországgal, a Közel-Kelettel, illetve további, Ekol-kirendeltségekkel rendelkező országokkal kapcsoljuk össze. A következő fázis pedig a teljes európai összeköttetés megvalósítása – nyilatkozta Jarmo Halonen, az Ekol Skandinávia regionális igazgatója.

A kezdeti szakaszban az Ekol a kiskereskedelemre, autóiparra, elektronikai iparra, papír- és fafeldolgozó szektorra összpontosít majd ebben a térségben. Fontos kiemelni, hogy ezekben az iparágakban az Ekol több éves tapasztalattal rendelkezik és a társaság számos alkalommal részesült kitüntetésben az említett ágazatokban nyújtott teljesítményért.

A tervek szerint az Ekol Skandinávia 2018 második felétől rövidtávú tengeri szolgáltatásokat is kínál majd a Földközi-tengeri régió irányába.

Tudatos működése során az Ekol szem előtt tartja felelősségét a környezetért és a közösségért, továbbá elkötelezett az etikai irányelvek iránt. 6 Ro-Ro hajó és 2 tengeri kikötő tulajdonosaként, valamint heti 48 irányvonat üzemeltetőjeként az Ekol környezetbarát szolgáltatásokkal kívánja megerősíteni jelenlétét Európában. Az Ekol által kínált intermodális megoldásoknak köszönhetően a társaság havonta 365 000 fát „ment meg” (amely 850, futball-pálya méretű erdőnek felel meg), valamint annyi üzemanyagot takarít meg, amely elegendő ahhoz, hogy a Földet 365-ször kerüljük meg. – Skandináviai működésünket a svédországi Göteborg városában található irodánkkal kezdjük meg, ahonnan a teljes skandináv piacfejlesztést támogatni tudjuk. Terveink szerint a következő két évben 30 főre bővítjük létszámunkat, 2020 végére pedig 30 millió EUR éves forgalmat szeretnénk elérni – tette hozzá Jarmo Halonen.

Az Ekol a modern, innovatív megoldásait saját K&F részlegének 120 fős csapatával fejleszti, akik jelenleg 130 különböző projekten dolgoznak azért, hogy a vállalatot és a szolgáltatásokat még jobbá és hatékonyabbá tegyék. Ez különbözteti meg az Ekolt a piac többi logisztikai szereplőjétől.

– Azért döntött az Ekol a Skandináv országok irányába történő terjeszkedés mellett, hogy közelebb kerüljön a térségben található ügyfeleihez és jobban megfeleljen elvárásaiknak. Fontos hangsúlyozni, hogy az Ekol egyik irányvonata az olaszországi Trieszt és a németországi Kiel között közlekedik és a skandináv volumenek számára dedikált. A közeljövőben tervezzük növelni a járatok számát ezen a vonalon. Ez az irányvonat-csatlakozás köti össze a Skandináv országokat Dél-Európával és Törökországgal intermodális módon – mondta el Wojciech Brzuska, az Ekol Európa igazgatója. 

Keresés
Fókuszban
Ezért van ennyi kamion az utakon
Társaival hosszú sorokban araszol az autópályán, átlagosan 68 kilométer per óra sebességgel halad, havonta huszonegyszer teszi meg a Budapest–Debrecen– Budapest távolságot, és 27 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren.
Tovább »
DACHSER DIY-Logistics
Logisztikai szakértelem az építőipari, do-it-yourself, barkács- és kertészeti áruházakhoz.
Tovább »
Kövessen minket facebookon