Technológiai fejlesztés Tatabányán

Cimkék: alkatrész autóipar beruházás beszállító fejlesztés gyár gyártás járműipar támogatás technológia technológiafejlesztés

A felületkezeléssel foglalkozó Impreglon Kft. 276 millió forintos beruházással fejlesztette a járműalkatrészek cinkkel való bevonásának termodiffúziós technológiáját – mondta el a Tatabányán működő vállalkozás ügyvezetője november 19-én az MTI-nek.

Gyöngyösi József tájékoztatása szerint a bevonni kívánt tárgyakat cinkporral együtt 360-380 fokos hőmérsékleten kezelik. A művelet során a felületen minőségi cinkréteg képződik, miközben a cink a tárgy anyagába is beépül. A német tulajdonú vállalat ezzel az eljárással készített már az Északi-tengeren használt kábelszerelési berendezéseket, építőipari zsaluzóelemeket, valamint alkatrészeket személyautókhoz. A vezető autógyártók megkezdték a termodiffúziós technológia alkalmazását, több autógyár már jóváhagyta, vagy most vizsgálja az eljárást – mondta az ügyvezető.

A társaság 4 éve, egy külföldről vásárolt berendezéssel kezdett termodiffúziós felületkezelést alkalmazni, majd a technológiát továbbfejlesztette. A beruházáshoz 100 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyertek európai uniós és hazai forrásokból – tette hozzá az ügyvezető. A tatabányai Impreglon Kft. 2000 óta végzi felületkezelési és korrózióvédelmi tevékenységét elsősorban autóipari beszállítók számára. A cég 130 megrendelő részére dolgozik, és megközelítőleg 1000 visszatérő termék korrózióvédelmét végzi, a személygépjármű-ipar mellett vasúti járművek fékberendezéseinek alkatrészein és tehergépkocsik elemein.

Az üzem 106 saját és 20-25 kölcsönzött alkalmazottnak biztosít munkát, 2012-es árbevétele elérte a 2,5 milliárd forintot. A gyár területét legutóbb 2011-ben bővítették, jelenleg 7200 m²-en folyik termelő tevékenység. A német anyavállalat 14 országban 32 üzemet működtet és mindenhol a gépipari termeléshez kapcsolódó szolgáltató tevékenységet végez. A tatabányai gyár osztrák, német, olasz, horvát, cseh, szlovák és román megrendelők részére végez korrózióvédelmi munkát.

MTI

Keresés
Fókuszban
Ezért van ennyi kamion az utakon
Társaival hosszú sorokban araszol az autópályán, átlagosan 68 kilométer per óra sebességgel halad, havonta huszonegyszer teszi meg a Budapest–Debrecen– Budapest távolságot, és 27 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren.
Tovább »
DACHSER DIY-Logistics
Logisztikai szakértelem az építőipari, do-it-yourself, barkács- és kertészeti áruházakhoz.
Tovább »
Kövessen minket facebookon