Stabil maradt a kiskereskedelem bevétele
2013. július 17. Egyéb | FMCG
Mennyiség szempontjából viszont 3%-kal kevesebbet adtak el a boltok, mint egy évvel korábban. Az eladott értéket tekintve a többi között az ásványvíz, a táblás csokoládé, az édes keksz, az ostyaszelet, a vodka és a liszt ért el legalább 3%-os növekedést fél év alatt. Az adatok szerint megállt az élelmiszerek bolti forgalmának koncentrációja. A 400 m²-es és kisebb üzletek ugyanúgy 34%-kal részesedtek a Nielsen által mért élelmiszerek kiskereskedelmi bevételéből december és május között, mint egy évvel korábban. A 2500 m² feletti üzletek változatlanul a bevétel 30, a 400-2500 m² közöttiek pedig 36%-át szerezték meg. Az év elején Magyarországon a 400 m²-es és kisebb üzletekből a Nielsen adatai szerint 17 974 működött, ez az élelmiszerüzletek hálózatának 93%-át teszi ki.
MTI