Semmi sem állhatott a levegő útjába

Cimkék: Aventics Bosch Eger egyetem főiskola mérnök pneumatika pneumobil Rexroth verseny

Május 16-17-én immár hetedszer rendezték meg Egerben az Aventics Pneumobil Versenyt, léghajtányok nemzetközi távolsági, gyorsasági és ügyességi futamait, amelyen 5 ország – köztük Magyarország – 19 egyetemének 43 csapata vett részt.

A versenyt 2008-ban rendezték meg első alkalommal. A megmérettetés házi versenyként indult, mára azonban rangos európai összecsapássá nőtte ki magát, és az évek során csaknem megháromszorozódott a résztvevő csapatok száma. Az Aventics és a Bosch Rexroth által szervezett és támogatott idei versenyen 5 ország 19 egyetemének 43 csapata vett részt. Magyarországról 9 egyetem és főiskola 24 teamje indult.

 

"Aranybogár" - nő a volánnál

 

Mint az iparban

Az egri erőpróba nem csak az aszfalton való gyorsulási és ügyességi feladatokból áll, a versengés az egyetemi és főiskolai műhelyekben kezdődik, és több hónap, illetve év folyamatos mérnöki munkát követel meg az indulóktól. A csapatok számára ez éppen olyan projektmunka, mint egy ipari projekt, ahol van „megrendelő” (a versenykiírás szigorúan meghatározza a műszaki paramétereket), szükség van koncepcióra, majd konstrukcióra, villamos és gépészeti tervezésre, a pénzügyi források megteremtésére, időmenedzsmentre (a tanulmányok mellett), beszerzésre, építésre, tesztelésre, és a sor még hosszan folytatható lenne. A végeredmény, maga a pneumobil (léghajtány, vagyis sűrítettlevegő-hajtású versenyautó), amellyel a csapatok nekivágnak a futamoknak az egri Érsekkert aszfaltján.

 

A versenyt jövőre is közösen rendezi az Aventics és a Bosch Rexroth

 

Cudar időben

A verseny május 16-án járműbemutatóval és a kvalifikációs futammal indult. Ekkor még kegyes volt az időjárás a versennyel, és a 17-én délelőtti futamokat is kellemes időben rendezhették meg, a megmérettetés második felében azonban a csapatoknak már esőáztatta pályán kellett megküzdeniük a feladatokkal. Ennek ellenére semmi, még a nagy mennyiségű csapadék sem állhatott a levegő, pontosabban a sűrítettlevegő-hajtású járművek útjába. A záporokkal tarkított versenyszámok azonban még látványosabbá és izgalmasabbá is alakították a verseny képét, amihez stílszerű kommentátori hangulattal járult hozzá a Szujó Zoltán sportriporter és az Aventics részéről Bolyki Ferenc, a hét évvel ezelőtt indult verseny ötletgazdája. Többek között olyan vendégeket vontak be a programba, mint Michelisz Norbet, a Zengő Motorsport Európa-kupa és többszörös világbajnoki futamgyőztes magyar (WTCC) autóversenyzője és Herczig Norbert, a Skoda Rally Team Hungária raliversenyzője.

 

Egyre népszerűbb a nemzetközivé vált verseny

 

Győztesek és győztesek

Tudományos és sportteljesítmények kapcsán gyakran megjegyzik: csak győztesek vannak. Mindez nem sebgyógyító vigasztalás. Az Aventics Pneumobil Verseny valamennyi résztvevő csapata éppen olyan lelkesen távozott Egerből, mint ahogy érkezett, függetlenül attól, hogy díjazottként vagy serleg nélkül térhetett haza, hiszen projektekben való folyamatos munka, egy működőképes jármű megalkotása önmagában komoly teljesítmény. E szemlélet visszaigazolása az is, hogy Gödri István, az Aventics Hungary Kft., és Ács István, a Bosch Rexroth Kft. ügyvezető igazgatója bejelentését, mely szerint a két cég szervezésében és támogatásával jövőre is megrendezik a versenyt, a csapatok hangos tetszésnyilvánítása fogadta. Jövőre tehát újra rajthoz állnak a csapatok.

 

Öröm - első helyen a Kaukktojás

 

Eredmények

Összesen 13 kategóriában hirdettek győztest az idei versenyen és négy különdíjat is átadtak. Az öt kiemeltnek tekinthető öt kategória a Rexroth legjobb pneumobilja, a legeredetibb konstrukció, a távolsági futam győztese, az ügyességi futam győztese, valamint a gyorsulási futam győztese.

Fődíj – a Rexroth legjobb pneumobilja

Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)

A legeredetibb konstrukció

1.    Műszaki Pneumobil Team (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)
2.    4GO TEAM (Sapientia Egyetem, Erdély – Marosvásárhely)
3.    TechAirGo (Sapientia Egyetem, Erdély – Marosvásárhely)

Távolsági futam

1.    Főnix (Debreceni Egyetem)
2.    Poliroth (Pécsi Tudományegyetem)
3.    Lezs-Air (Óbudai Egyetem)

Ügyességi futam

1.    Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)
2.    PuffAir (Debreceni Egyetem)
3.    Műszaki Pneumobil Team (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)

Gyorsulási futam

1.    Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)
2.    Műszaki Pneumobil Team (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)
3.    Főnix (Debreceni Egyetem)

Senior kategória

MKLaren (Szegedi Tudományegyetem)

Telemetria kategória

4GO TEAM (Sapientia Egyetem, Erdély – Marosvásárhely)

Távolsági futam – leggyorsabb sofőrváltás kategória

Tandofer (Kecskeméti Főiskola)

Legnagyobb sebesség kategória

Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)

Legsikeresebb első résztvevő kategória

UPM TCM (Petru Maior Egyetem, Erdély – Marosvásárhely)

Legötletesebb konstrukció kategória

Air-kaplak (Kecskeméti Főiskola)

Legjobb futómű kategória

Fair Play Racing  (Nyugat-magyarországi Egyetem, Sopron)

Közönségdíj

Műszaki Pneumobil Team (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)

AUTOPRO különdíjat kaptak:

1.    Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)
2.    Poliroth (Pécsi Tudományegyetem)
3.    MEkk mestAIR (Miskolci Egyetem)
4.    Pepp-Air (Szegedi Tudományegyetem)


Kapcsolódó cikkünk:
Hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny

Keresés
Fókuszban
A Supply Chain Monitor szaklap főszerkesztője a nemzetközi IFOY Díj zsűritagja
Idén 5 új taggal bővült az IFOY Díj nemzetközi zsűrije. Az újonnan kinevezett zsűritagok közé Magyarország képviseletében Rapi-Jaubert Szilviát, a Supply Chain Monitor szaklap főszerkesztőjét is beválasztották.
Tovább »
Kövessen minket facebookon