Nyitás a német piac felé

2013. október 28. Gyártás | Autóipar

Az amerikai Tesla, elektromos autókat gyártó vállalat nagy reményeket fektet a német piacba. – Biztos vagyok benne, hogy 2014 végétől évi 10 000 autót el fogunk tudni adni – nyilatkozta a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk a német Die Welt lapnak adott interjújában, október 27-én.

A kaliforniai autógyár az idén mintegy 21 000 autót állít majd elő. Ez európai piac ellátására a Tesla nemrégiben létesített egy üzemet Hollandiában, a frankfurti IAA autószalonon pedig európai töltőállomás-hálózat kiépítését jelentette be. A Tesla elsősorban a német piacra vetett szemet, ahol 2014 végéig 25 márkakereskedést és 40-50 töltőállomást tervez létesíteni.

A Tesla vezérigazgatója szerint 25 márkaképviselet bőven elegendő lesz a német piac lefedésére, mivel az elektromos autók kevésbé szervizigényesek, mint a robbanómotoros járművek. Ellentétben a hagyományos autógyártókkal, amelyek bevételük jelentős részét szervizszolgáltatásokkal termelik ki, a Tesla kizárólag autók eladásából kíván bevételre szert tenni. Még az áramot is ingyen adja majd a kocsikhoz. Az általa létesített töltőállomások napelemekből nyerik majd az elektromos energiát és ingyen állnak majd a Tesla autók tulajdonosai rendelkezésére.

A töltőállomások 135 Kilowatt teljesítménnyel 20 perc alatt képesek feltölteni a Tesla autók kimerült akkumulátorait, amelyek 500 kilométeres hatótávot biztosítanak a járműnek. A Tesla az akkumulátorokra 8 év garanciát ad az autó menetteljesítményétől függetlenül. A Tesla aktuális modellje, az „S” Európában több mint 70 000 euróba kerül, míg az Egyesült Államokban 71 000 dollárba. Az autógyár 3 éven belül tervezi kihozni középkategóriás modelljét, amelynél 35 000 dolláros árral számol a „Model-S” jelenlegi évi 21 000-es példányszáma helyett már évi 250 000-es gyártási kapacitás mellett.

MTI