Növelte piaci részesedését a Suzuki
2016. január 6. Egyéb | Autóipar
A Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint 2015-ben Magyarországon 7500 Suzuki személygépkocsi talált gazdára, ami az összes forgalomba helyezett autó (77 171 darab) 9,72%-a. Jóllehet csak tavaly március óta gyártják és forgalmazzák, a Vitara 19,14%-os piaci részesedéssel toronymagasan vezeti a sport-szabadidő (SUV) kategóriát. A modellből 2015. december 31-ig 3733-at helyeztek forgalomba.
Kategóriaelső lett a Swift is a B szegmensben, 1955 darabos értékesítéssel, 17,27%-os piaci részt hasítva ki magának a kisautók között.
Szépen teljesített a harmadik Esztergomban gyártott modell – az alsó középkategóriás S-CROSS gépkocsiból 1449 kelt el az év során, ami az ötödik helyet jelenti a C szegmensben –, továbbá a külföldön gyártott Celerio is, amely 194 eladott példánnyal 7,59%-os piaci részesedést ért el és második lett az A szegmensben.
A márka a megelőző évhez képest belföldi eladásait 58%-kal, piaci részesedését 2,7%-kal növelte. A jó eredmények a Magyar Suzuki Zrt. értékelése szerint annak köszönhetők, hogy új modelljeivel a márka – amellett, hogy sikerrel őrizte meg népszerűségét a magánvásárlók körében – a vállalati és állami beszerzésekben is erősíteni tudta pozícióit, vagyis bővítette flottaeladásait.