Megkezdik a tesztpálya építését

2017. március 1. Egyéb | Autóipar

Magyarországnak jók az adottságai ahhoz, hogy a vezető nélküli járműfejlesztés egyik európai központja legyen – mondta Palkovics László a vezeték nélküli, valamint az elektromos hajtású járművek fejlesztésében és gyártásában való magyar részvétel koordinálásáért, továbbá az ELI Science Park projekt oktatási, kutatási és gazdaságfejlesztési koncepciójának kialakításáért felelős kormánybiztos március 1-jén egy budapesti háttérbeszélgetésen.

Kiemelte: Magyarországon már az 1980-as évek elején jelentős kutatási eredményeket értek el a szakemberek a közúti közlekedés területén, ami hozzájárult ahhoz, hogy nagy autógyártók, járműgyártáshoz kapcsolódó nagy fejlesztő központok jöjjenek ide. Palkovics László hangsúlyozta, hogy magyar kutatók nevéhez több járművezető-támogató rendszer köthető, magyar felsőoktatási kutató intézetek nemzetközi együttműködések intenzív részesei, a felsőoktatási háttér adott az elektromos, illetve vezető nélküli járműfejlesztéshez, és erős a járműipari vállalati háttér.

Szerinte Európában van igény az önvezető, elektromos autók tesztelését magas színvonalon ellátó tesztpályára, ezért a magyar kormány támogatja annak kialakítását. Zalaegerszegen május 19-én rakják le a tesztpálya alapkövét. Az ipar igényeit kielégítő, teljes körű szolgáltatást nyújtó tesztpálya két ütemben – 2017-ben, majd 2018-2020 között – épül meg.

A háttérbeszélgetésen a kormánybiztos elmondta, hogy a vezető nélküli, illetve az elektromos autók iránt egyre nagyobb társadalmi igény is mutatkozik. A fejlesztés gyorsulása mellett szól az is, hogy csökkenteni kell a károsanyag-kibocsátást, a demográfia változással növekszik az időskori mobilitás, a baleseti kockázatban az emberi tévedések hatását mérsékelni kell.

MTI