Megindulhat a villamos vontatás a Csorna-Porpác vasúti szakaszon
2015. június 11. Beruházás | Egyéb szektorok
A GYSEV Zrt. 2012-ben jelentette be, hogy nyertes pályázatának köszönhetően villamosítja a Porpác–Csorna–Mosonszolnok vasútvonalat. A munkálatokat a Csorna és Porpác közötti, több mint 50 kilométeres szakasszal kezdte a kivitelező, ez a teljes vonal közel kétharmada. A projekt keretében több mint 1600 tartóoszlopot állítottak, megtörténtek a felsővezetéki távvezérléshez szükséges fejlesztések, és kiépült a biztosítóberendezési távvezérlő rendszer is.
A villamosítással párhuzamosan a vonal állomásain és egyes megállóhelyein utasforgalmi fejlesztéseket is végrehajtottak: 55 cm magas peronokat, korszerű esőbeállókat és peronvilágítást építettek ki a szakemberek. A szükséges vontatási energiát a csornai transzformátorállomásról biztosítják, melyet felújítottak és jelentősen bővítették kapacitását.
– A GYSEV Zrt. folyamatosan fejleszti 2011-ben átvett nyugat-dunántúli vonalait, ennek eredményeként az utasszám is évről évre nő, Szombathely és Rajka között tavaly megközelítette az 1,6 millió főt. A villamosításnak köszönhetően javul a vasút versenyképessége az észak-déli irányú áruszállításban, csökkenhet a kamionforgalom a túlterhelt 86-os számú főúton – mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára.
– A vasúttársaság a Szombathely-Szentgotthárd szakasz után újabb vasútvonal villamosítását végezte el. Így újabb szakaszon használhatjuk az új FLIRT motorvonatainkat, a Szombathely-Budapest InterCity közlekedésben villamos mozdonyokkal válthatjuk ki a dízel vontatást a vasi megyeszékhely és Csorna között – hangsúlyozta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.
A kivitelezési munkálatokat az MVM OVIT Zrt. által vezetett konzorcium végezte el. – Az MVM OVIT Zrt. stratégiájának megfelelően meghatározó szerepet vállal a magyarországi vasútfejlesztési projektekben, és komplex szolgáltatásokat képes nyújtani a vasútipar számára. Célunk, hogy versenyképességünk növelésével további összetett megbízatások teljesítésére vállalkozhassunk – mondta Patay László vezérigazgató.
A GYSEV Zrt. uniós forrásokból megvalósult projektjének közel 12 milliárdos összköltségét teljes egészében fejlesztési támogatás fedezi.
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium