Megállt a saját márkás termékek térnyerése

2016. szeptember 15. Egyéb | Egyéb szektorok

Megállt a kereskedelmi márkás árucikkek évek óta tartó térnyerése az élelmiszer-kiskereskedelemben az idei első fél évben; a saját márkás termékek forgalma ugyanúgy 3,0%-kal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, mint a gyártói márkás árucikkeké, a háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a saját márkák bevétele pedig 7,2%-kal emelkedett, míg a gyártói márkáké 10,1%-kal – közölte a Nielsen piackutató vállalat szeptember 15-én.

A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket. Az élelmiszerek esetében az első fél év mintegy 778 milliárd forintos hazai bolti forgalmából a láncok saját márkái 28%-kal részesedtek, ami 218 milliárd forintot jelent. A háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a 186 milliárd forint fél évi bevételből 19% jutott a kereskedelmi márkákra, azaz 35 milliárd forint. A gyártói márkák hazai piaci pozíciója javult, mert a gyártó vállalatok szélesítették kínálatukat olcsóbb árucikkekkel, emellett termékeiket árengedményes akcióban is kínálják, illetve a diszkont láncok választékukban feladják saját márkáik jelentős túlsúlyát – írja közleményében a Nielsen.

MTI