Kevesebb táblagép talált gazdára

2016. augusztus 1. Egyéb | Egyéb szektorok

A második negyedévben 38,7 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon a leválasztható billentyűzetű hibrid gépeket is beleértve, ami 12,3%-os csökkenés az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat augusztus 1-jén közzétett jelentéséből.

A negyedévben értékesített táblagépek túlnyomó részén, 65%-a, mint rendesen, most is Android operácós rendszer futott. Az értékesítési rangsorban a második, 26%-kal az iOS operációs rendszer állt, a fennmaradó részt pedig a Windows szerezte meg.     

Az Android annak ellenére, hogy hagyományosan vezeti a listát, az üzleti célra alkalmas táblagépek felé forduló piaci érdeklődés miatt fokról fokra feladja részesedését a Windows operációs rendszer javára. Ugyanez az oka annak is, hogy az értékesített táblagépeken belül rohamosan növekszik a leválasztható billentyűzetes hibrid gépek aránya – mutatott rá Jitesh Ubrani, az IDC mobileszköz-piaci elemzője.

Elmondta: az Android jelenleg nehezen tud versenyezni az iOS és Windows hibrid gépekkel, de izgalmas 12-18 hónap elé nézünk ebből a szempontból, mivel a Google is hamarosan bemutatja az Android multi-tasking alkalmazásokat támogató új verzióját. A gyártók rangsorában az Apple vezeti a táblagéppiacot. A második negyedévben az Apple 10 millió táblagépet értékesített az egy évvel korábbi 11 millió után, részesedése azonban így is 25,8%-ra emelkedett 24,9%-ról. A rangsorban második Samsung eladásai 6 millióra csökkentek 8 millióról, piaci részesedése pedig 15,6%-ra csökkent 18,2%-ról. A Lenovo az idei második negyedévben is a tavalyival megegyező 2,5 millió táblagépet értékesített, ami az idén 6,6% piaci részesedéshez volt elegendő 5,6% után. A Huawei 71,0%-kal 2,2 millióra növelte táblagépeladásait 1,3 millióról. Piaci részesedése így 5,6%-ra emelkedett 2,9%-ról. Az amazon.com 1,6 millió táblagépet értékesített, 1208,9%-kal többet a 2015 második negyedévi 0,1 milliónál. Piaci részesedését 4,0%-ra növelte 0,3%-ról. Az összes többi gyártó 16,4 millió táblagépet értékesített az idei második negyedévben, kevesebbet a tavalyi 21,3 milliónál. Piaci részesedésük 42,4%-ra csökkent 48,2 millióról.

MTI