Két család összefogása újraformálja Európa ásványvízpiacát

2015. április 30. Egyéb | Egyéb szektorok

Közép-Európa legnagyobb ásványvíz-palackozója, a cseh Karlovarské Minerální Vody Csoport (KMV) és a Szentkirályi Ásványvíz Kft. (Szentkirályi) együttműködik annak érdekében, hogy közösen tovább terjeszkedjenek Magyarországon és a régióban. A 2015 áprilisában kötött megállapodás értelmében a Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvad a Central European Mineral Water Holdingba (CEMW), amely a KMV-t tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályit tulajdonló Balogh Levente közös vállalata. A tranzakció eredményeképpen Balogh Levente a Holding meghatározó kisebbségi tulajdonosává vált, továbbá betölti a közös vállalat elnöki pozícióját is – áll az április 29-én kiadott sajtóközleményben.

A Central European Mineral Water Holding az a projektcég, amelyen keresztül a KMV 2015 márciusában megvásárolta a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t. A mostani tranzakció folytán pedig a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-ben ismét magyar tulajdonos jelent meg.

Balogh Levente a Szentkirályit évek óta magyar bázisú multinacionális céggé szerette volna építeni, és a további fejlődést szakmai tőke bevonásában látta. A kívánt szakmai tőkebefektetőt Magyarországon nem találta meg, ezért esett választása az olasz Pasquale családra.

A Pasquale család az olasz piacon vezető pozíciót betöltő Acqua Vera márka felépítésével és a KMV-n keresztül a több mint százéves cseh Mattoni márka újbóli felvirágoztatásával szerzett hírnevet magának. Antonio Pasquale 1991-ben költözött Csehországba. A KMV-nél jelentősen modernizálta a palackozó technológiát, átalakította a marketinget és átszervezte a vállalatot. Ennek köszönhetően a cseh vállalat teljesen újjáépült és Közép-Európa vezető ásványvízgyártójává nőtte ki magát. Fia, Alessandro Pasquale 2008-ban csatlakozott a családi céghez és hozzákezdett a vállalat nemzetközi terjeszkedéséhez. A KMV Csoport, melynek 750 alkalmazottja van, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban és Ukrajnában van jelen, illetve további 20 országba exportálja termékeit.

A Pasquale család és Balogh Levente által felhalmozott tapasztalat biztosítja a Szentkirályi és a Kékkúti márkák biztos jövőjét és nemzeti jellegének megtartását.

A CEMW missziója az, hogy végrehajtsa a minőségi ásványvizek magyarországi piacának konszolidációját, tovább erősítse a magyar márkákat a fogyasztói igények szegmentált kiszolgálásával, valamint kiaknázza a magyar és környező országok piacain adódó befektetési lehetőségeket. A Holding által biztosított innováció, minőség és tapasztalat egy erős versenypiacon kínál olyan termékportfoliót, amely megfelel a felnőttek és a gyermekek egészséges életmóddal kapcsolatos elvárásainak.

A Pasquale család üzleti filozófiájának alapeleme, hogy helyi partnerekkel, helyi menedzsmenttel dolgozik együtt minden országban, ahol piacra lép. A család számára kiemelten fontos, hogy tisztelettel bánjon az egyes országok vízkincsével. Ebből a filozófiából következik, hogy a KMV nem globális, univerzális márkákat épít, hanem a helyi márkák nemzeti karakterét erősíti. Ehhez a filozófiához és stratégiához találták meg a megfelelő partnert Magyarországon Balogh Levente személyében. A CEMW létrehozásával egy új, magyar és olasz családi tulajdonú csoport jött létre, amely Közép-Európa egyik meghatározó ásványvíz-palackozó társasága lett. A Pasquale család hagyománytisztelő üzleti filozófiája mellett Balogh Levente elnöki pozíciója a vállalat élén garantálja, hogy a Holding meg fogja védeni az ismert és kedvelt magyar márkák nemzeti jellegét.  

A tőkeerős tulajdonosi háttér lehetővé teszi, hogy a társaságok nagymértékű beruházásokat hajtsanak végre a termelési kapacitás bővítése, a logisztikai bázis megerősítése és a környezetvédelmi valamint a termékfejlesztési területeken. A várható jelentős piaci terjeszkedés és termelési kapacitás-bővítés biztosítja a két cég munkahelyeinek megtartását és előrevetíti a munkaerő létszám további növelését.

A Holding az anyavállalattal és annak érdekeltségeivel európai léptékben is meghatározó társasággá válik, évi több mint egymilliárd liter értékesítésével az ásványvíz és ásványvíz alapú termékek területén.

–  Örömünkre szolgált, hogy Balogh Levente személyében megtaláltuk a megfelelő üzleti partnert. A Szentkirályi egy nagyszerű vállalat, kiváló termékportfolióval. Közös értékeink, a különböző piacokon szerzett rengeteg tapasztalat, valamint a két család hagyományai alapozzák meg a sikeres közös üzleti jövőt. Minden energiánkat és tudásunkat arra fordítjuk, hogy tovább bővítsük a népszerű magyar ásványvízmárkák piacát mind Magyarországon, mint a környező országokban – mondta Alessandro Pasquale. – Évek óta próbáltam szakmai vagy pénzügyi tőkét bevonni, hogy stabilizáljam és megerősítsem cégem tőkeszerkezetét. Nem sikerült. Minden tárgyaló fél leginkább 100%-os felvásárlási ajánlatot tett csak. A KMV Csoport volt az egyetlen, amely nem csupán tőkeerősítést, hanem partneri együttműködést is ajánlott. Így most szakmai tőkét vontam be, ha nem is tőkeemelés útján, hanem úgy, hogy a magántőkém megerősítésének eredményeként két tőkeerős tulajdonos konszolidálja nem csak a magyar, de a közép-európai prémium ásványvízpiacot is. Az így megerősített tőkeháttér garantálja a pénzügyi forrásokat a további fejlesztésekre. Történelmi esemény az, hogy a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-ben újra magyar tulajdonos jelenik meg, és az is, hogy közvetve magyar tőke és tőkés jelenik meg az eddigi legnagyobb ásványvíz-társulásban, és aktívan alakítja annak működését tulajdonosként, és mint a Közép-Európai Ásványvíz Holding elnöke is – tette hozzá Balogh Levente.