Idén is megrendezik a Automotive Hungary szakvásárt

2015. január 14. Gyártás | Egyéb szektorok

A Hungexpo Zrt. a magyar autógyártás teljes spektrumát felölelő járműipari szakkiállítás-csokrot szervezett 2014 novemberében. A 2. alkalommal megrendezett AUTOMOTIVE HUNGARY és a 23. AUTÓTECHNIKA bemutatta a hazai autógyárak mellett a beszállítókat, alkatrészgyártókat, karbantartókat, a garázsipar résztvevőit és a járműiparhoz kötődő oktatási szféra szereplőit is.

Nincs hasonló témájú kiállítás a kelet-közép európai régióban, így a résztvevők egyöntetű véleménye mellet, mely szerint ezek a rendezvények kiemelt szerepet töltenek be az ágazat sikeres fejlesztésében, a Hungexpo Zrt. – a szakmai partnerekkel közösen – a kiállítások folytatása mellett tette le a voksát, így 2015. október 28. és 30. között ismét megrendezi az Automotive Hungary szakvásárt.

Egyre népszerűbb

A 2014 őszén már második alkalommal megrendezett AUTOMOTIVE HUNGARY és a már korábban is ismert AUTÓTECHNIKA kiállításokon egy időben 12 ország 250 kiállítója mutatkozott be. A HUNGEXPO „G” és „F” pavilonjaiban rendezett autóipari bemutatót – a tavalyinál 15%-kal több – 8000 szakmai látogató kereste fel. A négy nap alatt több mint hatvan előadás zajlott. A kiállításon nagy sikert arattak az első alkalommal megrendezett AUTOMOTIVE HUNGARY TECHTOGETHER és az AUTOMOTIVE ÁLLÁSBÖRZE programok, melyeken tehetséges, a hazai felsőoktatásban tanuló diákok mutatkozhattak be, valamint összekötötték a jól képzett magyar mérnököket, mérnökhallgatókat az üzleti szegmens szereplőivel. A karrier tematikához kapcsolódó ÉLETPÁLYA MODELL bemutatók sorához, Győr, Kecskemét és a Nyugat-Pannon Régió mellett idén először Miskolc is csatlakozott, megmutatva az egyes városok és vonzáskörzetük állami, oktatási és vállalati közös szerepvállalását a hosszú távú életpályák megvalósítása érdekében. A színpadi előadások, a HR és toborzóprogramok mellett számos iparági találkozónak adott helyet a kiállítás ÜZLET, TUDOMÁNY, KARRIER témákban, megteremtve ezzel a lehetőséget a hazai és nemzetközi járműipar bemutatására. Beszállítói fórumok (MAJOSZ, BMW), német, osztrák és cseh kollektív standok, bajor-magyar autóipari fórum – konferencia és matchmaking, valamint a Visegrádi Országok Üzleti Konferenciája, és számos kiállító egyedi bemutatója is emelte a kiállítás szakmai programjainak színvonalát.

Jöttek, láttak, visszajönnének

A rendező Hungexpo Zrt. megkérdezte a kiállítók véleményét a második alkalommal megrendezett, 26 ország 8000 látogatóját vonzó szakkiállításról. A felmérésből kiderült, hogy a kiállító cégek marketing programjának fontos eleme volt a hiánypótló rendezvény, melyre elsősorban potenciális partnerek és új üzlet szerzése, illetve termékeik és szolgáltatásaik ismertségének növelése céljából érkeztek. Pozitívumként említették a kiállítás magas szakmai színvonalát, a jól szervezett előkészítést és lebonyolítást, valamint, hogy elvárásaiknak megfelelően a kiállítás összességében jobb volt, mint 2013-ban. A felmérés eredményei szerint a kiállítók 80%-a ajánlaná az Automotive Hungary-n való részvételt más cégek számára is, 96%-a ajánlaná az Automotive Hungary-t látogatás céljából, és a kiállító cégek 62%-a szeretné, ha évente rendeznénk meg a kiállítást
A Hungexpo Zrt. a látogatók körében is kutatást végzett, feltérképezve látogatásuk célját, illetve a helyszínen szerzett tapasztalataikat. A felmérés eredménye azt mutatja, hogy a látogatók 38%-a tekintette meg az AUTOMOTIVE TECHTOGETHER programsorozatot, és 96%-uknak tetszett és tartja jó ötletnek a kezdeményezést. Mintegy 61%-a tekintette meg az AUTOMOTIVE ÁLLÁSBÖRZE progamot, és 88%-uknak tetszett, illetve tartja jó ötletnek a kezdeményezést. A látogatók 94%-a elégedett volt az idei kiállítással, így nem meglepő, hogy 89%-a ajánlaná az Automotive Hungary megtekintését másoknak is, 83%-a pedig tervezi, hogy 2015-ben is felkeresi a kiállítást.