Élelmiszer kiskereskedelem: lassuló növekedés

2016. november 11. Egyéb | Egyéb szektorok

Lassult az élelmiszerek kiskereskedelmének növekedési üteme az idei első három negyedévben – közölte a Nielsen november 11-én.

A piackutató cég kutatása szerint az élelmiszerek bolti forgalma mintegy 1200 milliárd forint volt ez év január-szeptemberben, 2%-kal volt több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A múlt év első három negyedévében még 7%-kal emelkedett az eladás az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Mennyiségben 1%-os csökkenést regisztrált a piackutató az idei első kilenc hónapban, míg egy évvel korábban még plusz 7% volt ez a mutató. Az átlagos 2%-ot meghaladó mértékben nőtt például a  gyümölcslé (6%), az édes keksz (7%), a kutyaeledel (6%), a macskaeledel (8%), az étolaj (8%) és az energia- és sportitalok (6%) forgalma értékben.

A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem zömét közel 15 000 hagyományos 200 m2-es vagy annál kisebb bolt alkotja, ezek forgalma az általános trendtől eltérően, értékben csökkent a harmadik negyedévben. A többi bolttípusban viszont nőttek a bevételek: a hipermarketekben 2%-kal, a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 400-2500 m2-es szegmensben 4, a 202-400 m2-es boltokban pedig 6%-kal – áll a közleményben.

MTI