Egyre kevesebb a gyermekekre ártalmas élelmiszerreklám
2015. május 19. Gazdaság | Egyéb szektorok
Az EU Pledge 2005-ben az Európai Bizottság kezdeményezésére, felelős reklámtevékenység érdekében jött létre.
A testület azt vizsgálta, hogy a csatlakozott cégek milyen mértékben tartják be az élelmiszerreklámokra vonatkozó önkorlátozást, hogy nem hirdetik termékeiket 12 év alatti gyermekeknek, valamint nem reklámozzák azokat tévében, nyomtatott sajtóban és interneten.
A jelentés szerint Magyarországon eddig 12 cég társult az önszabályozó kezdeményezéshez, amelyek a gyerekcsatornákon – amit 35%-nál nagyobb arányban 12 év alatti gyermekek néznek – 65%-kal csökkentették a gyermekekre káros élelmiszerreklámaik arányát. A vállalatok 97%-a pedig felelős reklámtevékenységet folytat honlapján.
A tájékoztatás szerint ugyanakkor azok a termékek nem tartoznak a szabályozás alá, amelyeket a gyártók kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabva fejlesztettek ki, illetve megfelelnek a tagok által 2015. január 1-jétől egységesen elfogadott tápérték kritériumoknak.
Világszerte 24 vállalat – többek között a Burger King, a FrieslandCampina, a McDonald's, a Coca-Cola, a Danone, az Unilever – kötelezte el magát az EU Pledge szabályai mellett és 98,4%-ban teljesítették vállalásaikat.
MTI