Beszállítói megállapodások

2014. április 22. Gazdaság | Autóipar

Három új beszállítói megállapodást kötött a Musashi Hungary Ipari Kft., így az eddigiek mellett az Audikba, Jaguárokba és Honda modellekbe is Magyarországon, az ercsi gyárban készült alkatrészek kerülnek – mondta Nagy András, a japán autó- és motorkerékpár alkatrészgyártó cégcsoport magyarországi gyárigazgatója április 21-én.

A három szerződés összértéke mintegy 110 millió euró a mennyiségi előrejelzések alapján, és 7-10 éves szállítási periódusra vonatkoznak. A projekt időszaka alatt ez attól függően változhat, hogy hogyan alakul az adott modellek gyártása, eladása, illetve életgörbéje. A beszállítói megállapodások hosszú távra megerősítik a magyarországi gyár pozícióit. A gyár termelésének 95%-át exportálják, a fő célországok: Németország, az Egyesült Királyság és Lengyelország. Az 5%-ot kitevő belföldi értékesítést a Magyar Suzukinak szállított kerékagyak adják.

A Musashi Hungary célul tűzte ki, hogy az európai autógyártók stratégiai partnerévé válik. A most aláírt szerződés alapján meghosszabbították az Audinak 2007 óta szállított első stabilizáló lengőkarok gyártását, a Musashi által tervezett új alkatrészt a 2016-tól gyártott modellekbe szerelik majd be. A 10 000 m2-es ercsi üzemben új termékként gyártják 2015-től a Jaguár és a Land Rover modellekbe kerülő olajpumpa-tengelyt, ezzel bővítve az angolokkal meglévő – V6-os és V8-as erőforrások vezérműtengelyeinek szállítására vonatkozó – sikeres üzleti kapcsolatot.

A Honda Motor Co., a Musashi stratégiai partnere, így a létrejött szállítási megállapodás Európában is élénkíti a két cég együttműködését: az új, 1,6-os dízelmotorba 2015-től az Ercsiben készült vezérműtengelyek kerülnek majd, amely a Civic és C-RV modellekhez is választható gazdaságos erőforrás. Az új megrendelések a gyár mintegy 200 munkahelyének hosszú távú biztonságát jelentik, sőt a tervezett további termék- és termelésfejlesztéssel új munkahelyek is létrejöhetnek majd. Nagy András tájékoztatása szerint a 2002 óta termelő magyarországi üzem a japán cég egyetlen európai gyártóbázisa, ahol vezérműtengelyek, gömbcsuklók, lengőkarok és kerékagyak gyártása is folyik.

A Musashi a világ egyik legnagyobb autó- és motorkerékpár-alkatrészgyártója. Ázsiában piacvezető a vezérműtengely és fogaskerékgyártásban, és a magas minőség miatt kelendőek a Musashi gyáraiból kikerülő futómű- és erőátviteli rendszer alkatrészek is.

A társaság tavaly 40,5 millió eurós árbevételt ért el, az idei évre mérsékelt növekedést, 41 millió eurós árbevételt terveznek. Ezt 2016-ra legalább 50 milliósra szeretnék növelni egy 2020-ig tartó fejlesztési program első lépéseként.

MTI