Bemutatkozik az új Daily 2014

2014. április 10. Egyéb | Egyéb szektorok

Az európai piacokra hamarosan megérkező Iveco Daily harmadik generációja júniusban mutatkozik be a nemzetközi sajtónak. A teljesen új jármű a hagyomány és az innováció tökéletes ötvözete, így minden bizonnyal a hivatásos szállítmányozók kedvelt munkatársává válik majd. A járművet az Iveco suzzarai (Olaszország) és valladolidi (Spanyolország) üzemében gyártják majd, két olyan létesítményben, ahol a vállalat a közelmúltban jelentős beruházásokat hajtott végre a gyártósorok megújítása érdekében – adta hírül a cég április 7-i sajtóközleményében.

Az új Daily megtartotta a múltból már jól ismert klasszikus alvázszerkezetet, amely biztosítja az erőt, a rugalmasságot és a tartósságot, valamint a fülkés alvázak esetében az egyszerűbb konfigurálhatóságot. A Daily 2014 azonban számos újdonságot is kínál az Iveco vásárlóinak. A vállalat egyaránt komoly hangsúlyt fektetett a fülkés alváz és a furgon tervezésébe, különös tekintettel az utóbbira, amelynek teljesítménye minden szempontból javult. Ez elsősorban a kezelhetőségben és a szállítási kapacitásban mutatkozik meg, köszönhetően az optimalizált raktérfogatnak és a jobban hozzáférhető raktér biztosította egyszerű használatnak.

A tengelytáv, a teljes hossz és a raktérhossz egymáshoz viszonyított arányának újratervezése lehetővé tette a furgon kapacitásának növelését, azaz az új 18 és 20 m3 kapacitású (a kategória legjobb raktérfogata) és a 11 m3 kapacitású (a kategória legjobb raktérhatékonysága, amely a raktér és a jármű teljes hosszának arányát jelzi) modellek létrejöttét. Az új dizájnnak, és az ebből következő tengelytáv-növekedésnek, illetve a rövidebb hátsó túlnyúlásnak köszönhetően az új Daily tökéletes vezethetőséget biztosít anélkül, hogy ez a szűk területeken való mozgékonyságot rontaná. 3,5 tonna összgördülő-tömegig valamennyi modellt új első felfüggesztéssel szerelték fel, amely elősegíti a jármű tökéletes irányítását, illetve a kényelem és a maximális rakodókapacitás növelését. A szimpla hátsó kerekes modellekhez új hátsó felfüggesztést terveztek az Iveco mérnökei, amely körülbelül 55 milliméterrel csökkenti a rakodóplatform magasságát, így megkönnyíti a be- és kirakodási műveleteket.

A harmadik generációs Daily kifejezetten szem előtt tartja a vállalkozások szempontjait: az előző modellhez képest több mint 5%-kal alacsonyabb fogyasztást tesz lehetővé, a kategória legjobbjának számító teljesítmény és a széles motor-, sebességváltó- illetve tengelyáttétel-választék mellett pedig a teljes birtoklási költséget is jelentősen csökkenti. A jármű kényelme szintén sokat fejlődött a komfortosabb és csendesebb vezetőfülke révén, amely a nagy teljesítményű személyautókra jellemző sofőr pozíciót és vezetési élményt biztosít. A kategória élvonalába tartozó belső ergonómia mellé jobb hangszigetelés, hatékonyabb légkondicionáló rendszer és bármilyen terhelési viszonyok között tökéletes vezetői kényelem társul.

A természeténél fogva erős, sokoldalú és könnyen vezethető új jármű vonzó is a gyökeres átalakuláson átesett formavilágának köszönhetően. Az új Daily a legkézzelfoghatóbb példája egy olyan termék folyamatos fejlődésének, amely a könnyű haszongépjárművek piacának több mint 35 éve kulcsszereplője. A kínálat teljessé tétele érdekében az új Daily több különböző minibusz-változatban is kapható lesz, hogy a személyszállítási iparágban működő vásárlók igényeinek is megfeleljen, legyen szó városi környezetről, vagy éppen a városi tömegközlekedési hálózatokon kívüli gyors személyszállítási szolgáltatásokról. Az új Daily júniustól érhető el az Iveco európai forgalmazóinál.