A CBA webáruháza már üzemel, hamarosan indul a Tescóé is

2013. február 22. Egyéb | FMCG

Egyre több élelmiszer-kiskereskedelmi lánc indít online bevásárlási szolgáltatást Magyarországon: a CBA megújult webáruháza február 19-e óta üzemel, a Tesco pedig jövő hónap végéig indítja el webshopját – adta hírül az MTI február 21-én.

A CBA megújult webáruháza február 19-e óta üzemel – számolt be róla a cég február 21-i közleményében, amely szerint több mint 3000 termékből válogathatnak a vásárlók online. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a rendelés leadását követően akár már 48 óra elteltével szállítanak, a szállítási időpontot pedig a vevő választhatja ki a felkínált lehetőségek közül; este is át lehet venni a termékeket.

A kínálatról Fodor Attila elmondta, hogy abban minden termékkategória megtalálható. Újdonság, hogy pékárut, tejtermékeket, csomagolt húsokat, zöldséget, gyümölcsöt is lehet rendelni, vagyis friss termékek is a kínálatba kerültek – ismertette, hozzátéve, hogy az igények alapján módosítják a kínálatot. A kommunikációs igazgató szólt arról is, hogy egyelőre Budapesten és az agglomerációban lehet házhoz szállítást kérni. Hangsúlyozta, hogy a CBA egyik 21. kerületi áruházában helyszíni átvételre is van lehetőség a rendelés leadását követő munkanapon, 12 órától. A CBA azzal számol, hogy a webes vásárlás a jövőben folyamatosan erősödni fog, ezért nagy hangsúlyt fordítanak erre a területre.

A Tesco Globál Áruházak Zrt.-nél január közepén indult el az előregisztráció a Tesco Online Bevásárlásra, amelyre a várakozásoknál jóval többen regisztráltak – mondta el Varró Balázs, a társaság kommunikációs vezetője. Az új szolgáltatás 2013 márciusának végéig elindul, és keretében mintegy 20 000 termék lesz kapható, házhoz szállítást pedig egyelőre Budapesten és környékén terveznek.

Amint Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója január végén elmondta, az Auchan is foglalkozott már az online vásárlás kérdésével, de egyelőre nincs döntés erről, így időpont sincs a bevezetésre. Kiemelte, hogy elsősorban a gazdaságos üzemeltetés feltételeit kell megteremteni, és kifejtette, hogy akkor lehet elindítani a webáruházat, ha pontosan látják, hogy a forgalomból mennyi idő alatt térül meg a befektetés. Emellett felmérések szerint Magyarországon népszerű a házhoz szállítás, így logisztikailag is sok tervezést igényel.

Fehér István, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője ugyancsak január végén azt közölte, hogy vizsgálják a kérdést, de tekintettel arra, hogy döntés nem született, konkrétumokkal nem tud szolgálni. A Lidlnél február 21-én azt mondták, ők sem tervezik webshop indítását. A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérésének adatai szerint 2011-ben 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a magyar fogyasztók, ez a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4%-a. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4 millió volt, ez a 14 év feletti internetezők körülbelül 35%-a.

MTI