A Budapest Airport is részt vett az Air Cargo Europe kiállításon Münchenben

2013. június 17. Egyéb | Egyéb szektorok

A Budapest Airport továbbra is bizakodóan tekint a jövőbe a légi teheráru-szállítás kilátásait illetően, minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy hosszú távon Budapest Közép-Európa egyik cargoközpontjává fejlődhessen. Ezért a Budapest Airport a közúti szállítmányozási partnereivel közös standdal volt jelen a müncheni „Transport and Logistics” kiállításon – áll a társaság június 17-i sajtóközleményében.

Bár a Malév 2012-es csődje miatt a Budapest Airport kénytelen volt 2 évre befagyasztani a tervezett Cargo City megépítését a 2. terminál mellett, a ferihegyi repülőteret üzemeltető cég nem adta fel a reményt, hogy a gazdaság fellendülésével párhuzamosan tovább növekszik az igény a légi teheráru-szállításra. A tavalyi évben sikerült olyan fontos üzleti partnereket Budapestre csábítani, mint a Turkish Cargo vagy a Qatar Cargo. Mind a két cargo-légitársaság heti rendszerességgel üzemeltet járatot Budapestre Isztambulból, illetve Dohából.

– A müncheni logisztikai kiállításon egyszerűen nem lehet nem részt venni. Nagyon sok üzleti partnerrel tudtunk ígéretes megbeszéléseket folytatni. Budapesten továbbra is ideálisak a feltételek egy nagy közép-európai cargoközpont fejlesztésére. A repülőtér adottságai akár évtizedekre előre fedezni tudják a cargoraktárak területi igényeit, ráadásul Budapestről 20 európai ország érhető el a gazdaságos 1000 km-es teherautó-szállítási rádiuszon belül – jelentette ki Christa Soltau, a Budapest Airport cargo üzletágának vezetéséért felelős szakember.

A müncheni kiállításon a Budapest Airport mellett 63 ország 2013 kiállítója vett részt a logisztika és a szállítmányozás minden területéről, a közúti fuvarozástól kezdve a tengeri kikötőkön át egészen a légi teheráru-szállításig. A piaci szereplők egyöntetűen annak a reményüknek adtak hangot, hogy az európai gazdaság fokozatos fellendülésével egy időben a szállítmányozás is magára találhat, különösen a légi cargo üzletág. A földrészen egyelőre elsősorban a török és az orosz piacon tapasztalható fellendülés.