Acélgyártásra készülnek Diósgyőrött

Cimkék: acélgyártás beruházás gazdaság kohászat munkahelyteremtés

Ismét lesz acélgyártás Diósgyőrön: egy miniacélmű és a hozzá kapcsolódó hengermű kezdi meg a termelést a Diósgyőri Ipari Parkban, a tervek szerint a jövő év második negyedévében.

– A beruházás 60 millió euróba kerül, az új gyár közvetlenül 300-350, közvetve pedig mintegy 500 embernek ad munkát – mondta Aksam Barakat, a Miskolc Mini Mill projekt beruházója december 2-án Miskolcon sajtótájékoztatón.

A szír származású, szlovák állampolgárságú üzletember arról számolt be, hogy az új acélmű a legmodernebb technológiát alkalmazza, kevesebb energiát fogyaszt, a szén-dioxid-kibocsátása is kedvezőbb lesz a hagyományos acélgyárakénál.

A gyár éves kapacitása 320 000 tonna hengerelt áru és buga lesz, a termékeket belföldön és exportpiacokon is értékesítik, elsősorban járműipari és fémfeldolgozó társaságoknak.

– Bár a kivitelezéssel némileg csúszásban vannak, az ütemtervet tartani tudják. A technológia 80%-a már elkészült, az olvasztósort az olaszországi Danieli Ltd. szállítja, a törökországi Germaksan Ltd. pedig a hengersort. A projekt generáltervezője a kassai Hutny Projekt Kosice – jelezte Aksam Barakat.

– A 60 millió eurós beruházáshoz az Eximbank 35 millió euró hitelt biztosít, a többi magánerő – jegyezte meg a beruházó, hozzátéve: állami támogatást a projektre nem kértek.    

A diósgyőri kohászat – amelynek alapítása Fazola Henrik és fia, Fazola Frigyes nevéhez kötődik – több mint 240 év működés után 2009-ben szűnt meg. Az acélmű fénykorában, a 70-es évek végén, a 80-as évek elején évi egymillió tonna acélt termelt.

Az új acélmű és a hengermű nem a tradicionális törzsgyár, hanem az onnan néhány száz méterre lévő, az egykori Diósgyőri Gépgyár területén kialakított Diósgyőri Ipari Parkban épül fel, barnamezős beruházásként

MTI

 

Keresés
Fókuszban
Ezért van ennyi kamion az utakon
Társaival hosszú sorokban araszol az autópályán, átlagosan 68 kilométer per óra sebességgel halad, havonta huszonegyszer teszi meg a Budapest–Debrecen– Budapest távolságot, és 27 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren.
Tovább »
DACHSER DIY-Logistics
Logisztikai szakértelem az építőipari, do-it-yourself, barkács- és kertészeti áruházakhoz.
Tovább »
Kövessen minket facebookon