"fuvarozás" cimke cikkei:

A Waberer’s lezárta a Link és a Link Services felvásárlását

A WABERER’S INTERNATIONAL Nyrt. (a továbbiakban: Waberer’s) Európa vezető fuvarozó vállalata a komplett rakományok fuvarozásának (FTL) piacán ezúton bejelenti, hogy lezárult a Link sp. z o.o. („Link”) és a Link Services sp. z o.o. („Link Services”) akvizíciója. A két vállalat végleges és összesített felvásárlási ára 32,5 millió EUR, amelyet a Waberer’s a nyilvános ajánlattételből származó nettó bevételéből finanszíroz – áll a cég július 20-án kiadott sajtóközleményében.

Az Európai Bizottság közúti fuvarozást érintő javaslatai

Az Európai Bizottság friss javaslatai a közúti fuvarozás területén a protekcionista piacvédelmi intézkedéseknek kedveznek, jelentős többletköltségekkel és adminisztratív terhekkel járhatnak az ágazat közép-kelet-európai vállalatai számára. A tervezett előírások rontják az európai versenyképességet, veszélyeztetik a munkahelyeket, és a fuvarozói szolgáltatások árának megemelkedését okozzák, és ennek egyértelműen a fogyasztók a vesztesei – jelentette ki Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a Közlekedési Tanács ülésén, 2017. június 8-án, Luxembourgban.

A jogosulatlan közúti fuvarozás ellenőrzésének megkezdése segíti az ágazat versenyképességének megőrzését

A magyar közúti fuvarozók üdvözlik a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szervezetén belül létrejött közúti ellenőrzési munkacsoport tevékenységének megkezdését. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) elkötelezetten támogatja a tematikus ellenőrzéseket lefolytató speciális közúti ellenőri szervezet felállítását, és kész továbbra is megadni minden támogatást a jogosulatlan fuvarozás visszaszorítását szolgáló intézkedésekhez – mondta Somogyi Gábor, az MKFE főtitkára a május 17-ién megtartott sajtótájékoztatón.

A logisztika jövője

Önvezető kamionok, automatizált raktárak, járműkövetés, drónok – ezek nem egy hollywoodi sci-fi film hívószavai, sokkal inkább a jövő logisztikai megoldásai, melyek elterjedésével a nemzetközi és a hazai áruszállítás sokkal hatékonyabbá, biztonságosabbá és gyorsabbá válhat. Április 27-én tartják a Logisztika Napját, ennek apropóján a WebEye telematikai cég ad betekintést azokba a megoldásokba, amelyek átszabhatják a jövő logisztikai folyamatait.

Cégfelvásárlás

A UPS (NYSE: UPS) január közepén bejelentette, hogy felvásárolja az egyesült királyságbeli Freightexet, mely FTL és LTL szolgáltatást egyaránt biztosító, specializált és hűtött közúti fuvarozással foglalkozó vállalat. Az akvizíció révén a UPS belép az Európában is egyre növekvő közvetített közúti 3PL (third party logistics) szállítmányozási piacra a Freightex meglévő ügyfél- és alvállalkozói körére alapozva.

Wáberer György stratégiai tanácsadóként segíti tovább a Mid Europa Partners-t

A Mid Europa Partners („Mid Europa”) – Közép-Kelet-Európa legnagyobb magántőke-befektetési alapja – június 29-én bejelentette, hogy Wáberer György a jövőben senior stratégiai tanácsadóként segíti a Mid Europa Partners-t. Wáberer György – miután visszavonul a régió vezető közúti fuvarozó vállalatában, a Waberer’s International Nyrt.-ben vállalt alapító-vezérigazgatói szerepéből – a magyar közúti fuvarozási és logisztikai szektor területén fogja támogatni a Mid Europa Partners iparági törekvéseit.

Terjeszkedik a magyar közlekedésinformatika

A magyar tulajdonú WebEye cégcsoport Poznanban nyitotta meg második lengyelországi irodáját.

Gazdasági együttműködésről tárgyalt a MÁV az orosz vasúti fuvarozókkal

A MÁV Zrt. meghívására a záhonyi térségbe látogatott a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsa (TSZKT) és az Oroszországi Vasutak (RZD) delegációja február 10-11-én, a közösen alakított munkacsoport ülésén bemutatták a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a Záhony-Port Zrt. által 2015-ben bejegyeztetett vámszabad-területben rejlő gazdasági lehetőségeket – közölte a MÁV február 12-én.

A CER Cargo Holding történetének legjobb évét zárja

A CER Cargo Holding magyar tulajdonú nemzetközi árufuvarozással foglalkozó magánvasút társaság tízéves történetének legjobb évét zárja 2015-ben, és a magyar magánvasutak között a piaci részesedése alapján az első háromban szerepel – mondta Kukely Márton vezérigazgató december 10-én sajtótájékoztatón Budapesten.

Hazai közlekedésinformatikai fejlesztés nyújt segítséget a sofőrképzésben

A megfelelő szaktudással rendelkező járművezetők hazai állományának bővítését szolgáló sofőrképzéshez járulhat hozzá egy olyan magyar fejlesztésű megoldás, amelynek használatával a fuvarozásban és közúti áruszállításban érintett vállalatok folyamatosan nyomon követhetik, és ezáltal fejleszthetik a járművezetők vezetéstechnikai képességeit – áll a WebEye augusztus 27-én megjelent közleményében.

Egyetlen Volkswagen Crafter felér egy egész flottával

Érthető, miért vált a Volkswagen Crafter az évek során a kis- és közepes vállalkozások egyik legnépszerűbb haszonjárművévé. Nem csak arról van szó, hogy a köztudottan legnagyobb, legerősebb és legtöbb célra használható kishaszonjárművek egyike, de takarékosság és megbízhatóság terén is mércét állít kategóriájában.

Nemzetközi fuvarozó céget vesz a Maltacourt

A Mili Cargo Kft. székesfehérvári szállítási központjából – ami közel van a Budapest határában elhelyezkedő Maltacourt Forwarders Plaza komplexumához – normál és hűtött kereskedelmi termékek nemzetközi szállítására szakosodott. Az iparág egyik legfiatalabb flottáját üzemeltetve a Mili-Cargo olyan nemzetközi vállalatok, mint az Unilever, a FeVita és a FrieslandCampina egyre növekvő környezetvédelmi igényeinek kielégítésére is képes – érkezett a hír május 11-én.

Fenntartható árufuvarozási rendszer

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) immár negyedik alkalommal, április 15-én tette közzé a magyarországi intermodális fuvarozás helyzetének elemzéséről és versenyképességének javításáról szóló megoldási javaslatait. Az MLSZKSZ szerint megfelelő intézkedésekkel a közúti áruforgalom 5-10%-a vasútra, vízre irányítható, aminek hatására éves szinten közel 82 milliárd forinttal csökkenhetnének az állami útfenntartás kiadásai és 9,6 millió tonna többletmegbízással nőne a vasút-társaságok forgalma, a Közlekedéstudományi Intézet kutatási anyagai alapján számolva. Az átterelés hatására a közúthasználati díjakból származó bevételek ugyan csökkennének, de a vasúti pályahálózatot működtetők bevételei akár 5-20%-kal nagyobb mértékben is nőhetnek, mint a csökkenés mértéke. E mellett a kikötők és a vízi fuvarozásban érdekelt cégek is forgalomnövekedésre számíthatnának. A Szövetség az uniós közlekedéspolitikai elvárások teljesítéséhez elengedhetetlen fejlesztések mielőbbi megkezdését javasolja.

Új, innovatív vasúti fuvarozási technológia

Számos áruféleség számára az eddigieknél gyorsabb, tisztább, és áttekinthetőbb árukezelést tesz lehetővé az az új vasúti fuvarozási technológia, amelyet Magyarországon először március 30-án sajtótájékoztatón mutatott be Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. Igazgatóságának elnöke közösen a technológiát kifejlesztő Innofreight vállalat vezetőjével, Wanke Pussettel. Az eseményen részt vettek a Rail Cargo Austria AG, a Kiskunsági Erdészeti és Faipari Zrt. (KEFAG) valamint az osztrák Papierholz Austria GmbH vezető képviselői is.

Milanóban alapított vállalatot Európa egyik legnagyobb közúti fuvarozója

Olaszországban alapított leányvállalatot a Waberer’s International Zrt. Ezzel a lépéssel reagált Európa egyik legnagyobb közúti fuvarozó vállalata a szolgáltatásai iránt évről-évre 10-15%-kal növekvő helyi üzleti érdeklődésre. Az olasz feladású, illetve ottani célállomásokra irányuló fuvarmegbízások csaknem ötödét adják a Waberer’s mintegy 500 millió eurós éves árbevételének. Ennek a piaci potenciálnak a további erősítése érdekében a Waberer’s Milánóban építette ki európai lányvállalati hálózatának újabb pillérét. Feladata megegyezik a néhány hónappal ezelőtt Párizsban és az angliai Felixtowe-ban avatott hasonló cégekével: a megrendelők piac-specifikus igényeinek még jobb megismerése és ahhoz szabott magas színvonalú kiszolgálása – áll a vállalat március 26-án megjelent sajtóközleményében.

Az FM Logistic bemutatja a CITYLOGIN-t, a fenntartható városi logisztika új fogalmát

A város szívébe irányuló áruszállítás olyan káros hatások fő forrása, mint a szennyezés, a zaj, a torlódás. Sok megoldás született már ezek csökkentésére, mint ahogy Rómában is, ahol a város következetesen korlátozza a termikus motorú járművek belépését a történelmi központba: benzin vagy dízel üzemű teherautókkal végzett áruszállítás kizárólag délelőtt 10 és 11.30 között végezhető.

Jubilál a NiT Hungary

Mintegy 3000 tagot, köztük 2359 teherfuvarozót és 599 autóbuszos vállalkozót számlál a 25. születésnapját ünneplő Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, azaz a NiT Hungary. A regisztrált taglétszámát tekintve Magyarország legnagyobb közúti fuvarozói érdekképviseleti szervezetének számító testület fejlődését mi sem jelzi jobban, minthogy 1990-ben 114 taggal és 1 millió forintos alapító tagi hozzájárulással alapították, 2013-ban pedig már 1,5 milliárd árbevétellel zárt. Az ipartestület a jövőben többek között azért is lobbizna, hogy állami támogatás bevonásával kötelező vezetéstechnikai tanfolyamhoz kössék a tehergépkocsi és autóbusz vezetői engedélyeket, ezzel is segítve a balesetmentes közúti közlekedést.

Új telematikai fejlesztések a szállítmányozásban

Tovább csökkenthetik kiadásaikat a fuvarozással foglalkozó vállalatok az olyan új közlekedésinformatikai megoldásokkal, mint az üzemanyag összetételének elemzése, illetve az abroncsnyomásra vonatkozó adatok valósidejű továbbítása – hangzott el a WebEye Magyarország szervezésében immár második alkalommal megrendezett Üzleti Reggelin. A szakmai rendezvényen közlekedésinformatikai és logisztikai szakértők ismertették a legújabb fejlesztések eredményeit.

Egyre több fuvarozó és szállítmányozó cég dől be Magyarországon

Az idén már csak 20 826 szállítmányozó vállalkozást regisztráltak Magyarországon a 2012-ben működő 21 126 helyett. Két év alatt 25 százalékkal, 6,74 százalékra nőtt a bedőlési arány a szektorban - derült ki az Atradius Hitelbiztosító november 4-én közzétett elemzéséből.

Brit leányvállalatot alapított a Waberer’s

Az Egyesült Királyság legnagyobb konténerkikötőjének otthont adó Felixstowe-ban alapított leányvállalatot a Waberer’s, Európa egyik legnagyobb közúti fuvarozó vállalata. A Waberer’s évtizedek óta a brit szigetek és a kontinentális Európa közötti áruforgalom szolgálatában áll és annak egyre nagyobb részét bonyolítja. Kamionjai hetente átlagosan 700 komplett rakományt fuvaroznak angliai úti céllal, illetve kiindulóponttal és évi több mint 35 000 rakományt rakodnak a szigetország ipari és kereskedelmi központjaiban. A fuvarok csaknem 80%-a angliai, 15%-a walesi, 5%-a skóciai és néhány százaléka észak-írországi rendeltetésű, illetve feladású – áll a vállalat október 16-án kiadott sajtóközleményében.

Kétmilliárd forintnyi bírság alól mentesülhetnek a jóhiszemű úthasználók

Fuvarozó vállalkozások menekülhetnek meg a fizetésképtelenségtől, miután a Kormány törvénymódosítást kezdeményez egyes, pontosan körülhatárolt esetekben kiszabott e-útdíj bírságok elengedéséről. A bevezetési időszakban még gyakorlatlan felhasználók díjat fizettek ugyan, de ezt nem mindenben az előírásoknak megfelelően, késve vagy téves bevallás alapján tették – áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében augusztus 27-én.

A Waberer’s Európa eddigi legnagyobb Euro 6-os beszerzéséről döntött

Európa eddigi legnagyobb értékű és méretű Euro 6-os járműbeszerzéséről döntött a Waberer’s International Zrt. igazgatósága: a társaság 1300 új MEGA szerelvénnyel fiatalítja, illetve bővíti flottáját – áll a cég július 10-én kiadott sajtóközleményében.

Új veszélyek az utakon: akciófilmbe illő módszerekkel rabolnak ki kamionokat

Új lopási trükk terjed a közép-kelet-európai utakon az utóbbi fél évben: a szervezett bűnbandák menet közben, a mozgó kamionról pakolják ki a rakományt. Egy-egy szállítmány teljes kirablása akár 80-90 millió forintos kárt is okozhat – állapítja meg a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. július 9-én kiadott sajtóközleményében.

Egyéves az e-útdíj: trendek és tendenciák

A fedélzeti egységek iránti kereslet folyamatosan nő: egy évvel az útdíjfizetés elindítása után a hazai felhasználók közel 90%-a ezt a megoldást részesíti előnyben a viszonylati jeggyel szemben. Az OBU használatával megvalósuló virtuális jegytépések száma már megközelíti a havi 7 milliót – derül ki az egyik legnagyobb hazai bevallási közreműködő, a WebEye Magyarország sajtóközleményéből június 26-án.

KSH: tavaly nőtt a szállítási teljesítmény

Az árutonna-kilométerben mért szállítási teljesítmény tavaly 3,1%-al emelkedett és meghaladta az 50 milliárdot, de még mindig 3%-al marad el a 2007-es teljesítménytől – áll a KSH Magyarország, 2013 című, június 13-án megjelent kiadványában.

A hazai intermodális logisztika kitörési pontjai

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) kezdeményezésére a hazai logisztikai szakma képviselői megfogalmazták azokat a fejlesztési irányelveket, amelyek megvalósításával jelentősen javítható a magyar intermodális (vízi-közúti-vasúti) árufuvarozás versenyképessége – áll a szervezet május 22-i közleményében.

A külföldi fuvarozók körében is terjed az OBU-használat

Az elektronikus útdíj fizetési lehetőségek között egyre népszerűbb a fedélzeti egység használata a viszonylati jegyekhez képest a külföldi fuvarozók körében is. A WebEye Magyarország adatai alapján a külföldi útdíj-bevallók aránya a rendszer bevezetése óta közel 30%-ra nőtt. Hazánk jellemzően tranzitország a külföldi fuvarozók számára, akik az M1-M5-ös autópályákat főként a balkáni, az M1-M3-as sztrádákat a keleti tranzitútvonal részeként használják. A külföldi útdíj-bevallók közt minden negyedik román felségjelzésű, őket a szlovák és lengyel járművek követik a sorban – áll a WebEye Magyarország Kft. május 6-án kiadott sajtóközleményében.

Új néven fut az útdíjhoz kapcsolódó kezességvállalás és kamattámogatás

Az eddigi Széchenyi Útdíj Hitelprogram szerdától Útdíj Hitelprogram néven fut tovább, és megszűnik a kamattámogatás kincstári ellenőrzése. A módosító szabályok a legutóbbi Magyar Közlönyben jelentek meg – adta hírül április 9-én az MTI.

Megszavazta az EP az autók CO₂-kibocsátásának csökkentését

Az Európai Parlament február 25-én Strasbourgban megszavazta azokat a szabályokat, amelyek értelmében az unióban forgalmazott új autók kilométerenkénti CO₂-kibocsátásának megengedett mértékét a 2015-ös 130 grammról 2020-ra 95 grammra szorítják le.

Átadták a Waberer's–Szemerey Logisztika Kft. új, miskolci bázisát

Száz új munkahely jött létre Miskolcon a közúti árufuvarozással és raktározással foglalkozó Waberer's–Szemerey Logisztika Kft. miskolci bázisán, a 3 milliárd forint értékű beruházást február 20-án adták át.

További teljesítménynövekedést várnak a logisztikai szolgáltatók

Eredményes évet zártak 2013-ban a magyarországi logisztikai szolgáltatók, jelentős többségük a teljesítmény javulásáról számolt be az előző évhez képest a logisztika.com szakportál felmérése szerint, a válaszadók 78%-a az idei évre további bővülést remél, amely terveik alapján a foglalkoztatottak számának növelésében is megmutatkozik.

Változik az e-útdíj rendszer: erre kell figyelni február 9. után

A tengelyszám-beállítást, az útdíj-adatszolgáltatást és a díjköteles szakaszok elszámolását is érintik az útdíjrendszer február 9-én életbe lépő változásai – hívta fel rá a figyelmet a WebEye Magyarország február 6-án kiadott sajtóközleményében.

A „The Epic Split”-et bemutatták a párizsi Louvre-ban

A Volvo Trucks tesztfilmjét, a „The Epic Split”-et, amelyet Jean-Claude van Damme mutatott be, már több mint 68 millió alkalommal tekintették meg a YouTube-on a 2013. novemberi bemutató óta. Január óta pedig már a Musée de la Publicité látogatóinak is elérhető lett a párizsi Louvre-ban – áll a Volvo január 28-i közleményében.

Megszünteti romániai flottáját a Waberer's

Megszünteti romániai járműflottáját a Waberer's magyarországi fuvarozó társaság – közölte az MTI a Hargita népe című napilap január 27-i számára hivatkozva.

A járművezetők védelmét szolgáló megoldások

A közúti fuvarozásban dolgozó járművezetőknek fel kell vértezniük magukat az időnként tettlegességgel is járó árulopásokkal szemben. A Renault Trucks több megoldással is hozzájárul a sofőrök fokozott biztonságához, ezek közé tartozik a többfunkciós riasztó, a segélyhívó gomb, az ajtózár és a gázészlelő berendezés – hívta fel rá a figyelmet a cég január 15-én kiadott sajtóközleményében.

Jöhetnek az új generációs tachográfok

Pár éven belül megjelenthetnek az új teherautókon az új generációs, digitális tachográfok, miután az Európai Parlament többsége január 15-én támogatásáról biztosította a kérdésben a miniszterek tanácsával megkötött megállapodást.

Mérföldkőhöz érkezett a Waberer’s és a Shell 10 éves partnerkapcsolata

A Waberer’s International Zrt. és a Royal Dutch Shell együttműködési megállapodásának meghosszabbításáról egyezett meg Wáberer György elnök-vezérigazgató és John Rasmussen vállalati flottákért felelős alelnök, budapesti találkozójukat követően – áll a cég december 18-i sajtóközleményében.

GPS-re váltanak a legnagyobb fuvarozók is

Súlyos terhet jelent a nagy fuvarozó vállalkozások számára az e-útdíj – derül ki az utdijhirek.hu szakportál felméréséből, amelynek eredményeiről december 17-én kiadott közleményében számolt be. A megkérdezett cégek úgy nyilatkoztak, nem, vagy csak részben tudják áthárítani az útdíjat a megrendelőkre. A társaságok fele-fele arányban fizetnek GPS-rendszeren keresztül, illetve viszonylati jeggyel. Akadnak olyanok is, akik vegyesen használják a kétféle fizetési módot.

75 milliárd forint felett az e-útdíjból származó bevétel

A megtett úttal arányos elektronikus útdíjrendszer júliusi bevezetése óta megtérített útdíj mértéke december 15-én éjfélig túllépte a 75 milliárd forintot – számolt be róla a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium december 17-i sajtóközleményében.

Biztonság a fuvarozásban

A személyes adatok jogszabályoknak megfelelő kezelése nemcsak a munkavállalók miatt elengedhetetlenül fontos szempont, hanem a versenyképességet, a szállítás biztonságát is befolyásoló tényező.

Utólagos e-útdíj fizetési lehetőséget vezetnek be

A használatot követő útdíjfizetési lehetőséget vezet be a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. a stabil üzleti vállalkozások részére – közölte a NÚSZ kommunikációs vezetője december 6-án.

Profilbővítő beruházás a záhonyi Lomex Kft.-nél

Az Európai Unió támogatásával profilbővítő beruházást valósít meg a záhonyi Lomex Kft. – közölte az idén már közel negyedmilliárd forint értékű árbevételt elérő kisvállalkozás ügyvezetője december 6-án.

Szállítmányozói TOP 50

Az árbevételük alapján rangsorolt logisztikai cégek 2012-es listáját – az előző évhez hasonlóan – a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. vezeti, a második helyen is maradt a Waberer's International Zrt., azonban a 2011-es negyedik helyezett Rail Cargo Hungaria Árufuvarozási Zrt. feljött a harmadik helyre, míg az akkori harmadik MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. visszacsúszott a negyedikre – írta az MTI november 22-én.

Egyszerűbbé válik a fuvarozás Magyarország és Fehéroroszország között

Egyszerűbbé válik a fuvarozás Magyarország és Fehéroroszország között, s ez hozzájárulhat a két ország közötti kereskedelmi forgalom növekedéséhez – közölte az MTI november 21-én.

Az útdíjbevétel a tervek szerint alakul

Az e-útdíjból november 20-ig 63,5 milliárd folyt be, a bevétel az év végére eléri a tervezett 75 milliárd forintot – mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára november 21-én, Budapesten, egy fuvarozói konferencián.

Brutálisan drágul a vontatók kötelező biztosítása

Másfélszeresére drágul a kötelező biztosítás a teherautókra, vontatókra. Mindenki egyszerre emel díjat, az olcsó biztosítók már nem bírják a jelenlegi bevételek mellett rendezni a kárigényeket. A biztosítási szektorra kivetett adók, elvonások miatt is emelni akarnak a társaságok. A drágulás leginkább a kisebb fuvarozókra jelent veszélyt, akik már az e-útdíjat is nehezen tudják kigazdálkodni – áll a november 19-én kiadott sajtóközleményben.

A teherautósok 3%-a nem fizet útdíjat

A teherautósok 3%-a bliccel az utakon, eddig több tízmilliós büntetést szabtak ki rájuk. Emiatt a NÚSZ az OBU-val fizetést javasolja. Az útdíjbevételek elérték a 60 milliárd forintot, egy átlag munkanapon 580 millió forint folyik be. Kevesen, mindössze 130 vállalkozás vette fel eddig a Kavosz útdíjhitelét összesen 1100 járműre. Az útdíj júliusi bevezetése óta mintegy 300 fuvarozó adta vissza az ipart, és nagy a sofőrhiány, a fuvarozó cégek egyre több külföldit kénytelenek alkalmazni – tudósított az útdíjhírek.hu a november 14-én, Siófokon megrendezett, Lábunk a földig ér elnevezésű logisztikai konferenciáról.

Megkezdte működését az unió hetes számú vasúti árufuvarozási folyosója

November 8-án megkezdte működését a MÁV irányításával az Európai Unió hetes számú vasúti árufuvarozási folyosója, az RFC7, amely Prágát köti össze Athénnal.

Újra lehet magyar kombinált szállítás

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a használatarányos útdíj 2013. július 1-jei bevezetését figyelembe véve ismét elemezte és értékelte a magyarországi multimodális szállítás helyzetét és jelenlegi versenyképességét, eredményeiről november 5-i sajtóközleményében számolt be.

Összefogás a jó ügyért

A Raben Trans European Hungary Kft. 2013 nyarán adománygyűjtő kampányt szervezett mind munkatársai, mind partnerei, ügyfelei körében annak érdekében, hogy együttes erővel segítsék az SOS Gyermekfalvak kis lakót – áll a társaság október 21-én kiadott sajtóközleményében.

Aláírt megegyezés vontatók beszerzéséről

650 új Volvo nyerges vontató beszerzéséről állapodott meg a Waberer’s International Zrt. és a Volvo Trucks – áll a Waberer’s október 10-én kiadott sajtóközleményében.

A System Alliance Europe a Baltikumban

A Rhenus Logistics OÜ és a Rhenus Svoris filiale Latvija az új együttműködő partnerek – számolt be róla a System Alliance Europe október 10-én kiadott sajtóközleményében.

A fuvarozók gyorsan megtanulták az útdíjfizetési rendszer használatát

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) tapasztalatai szerint az útdíjfizetésre kötelezettek gyorsan megtanulták a július elsején bevezetett új rendszer használatát, ez a regisztrált felhasználók és tehergépjárművek növekvő számából is látszik.

Megnövekedett költségek

A július elsején bevezetett e-útdíj rendszer használatának tapasztalatairól néhány szállítmányozó cég ügyvezetőjét kérdeztük.

Az alacsonyabb rendű utakra is kiterjesztenék az e-útdíjat

A használatarányos útdíj alacsonyabb rendű utakra történő kiterjesztésére vonatkozó javaslatot tesz a kormánynak Jász-Nagykun-Szolnok megye útügyi miniszteri biztosa. Boldog István országgyűlési képviselő augusztus 23-ai, mezőtúri sajtótájékoztatóján belefeküdt egy, a megnövekedett teherautó-forgalom miatt kialakult nyomvályúba, hogy felhívja a figyelmet a probléma súlyosságára.

Stratégiai partnerségről szóló megállapodást írt alá a kormányzat a logisztikai szakmával

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a teljes magyar logisztikai szakmát képviselő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) között 2013. július 11-én létrejött egy stratégiai partnerségről szóló megállapodás – derül ki az MLSZKSZ által kiadott sajtóközleményből.

Kevés reklamáció az e-útdíj rendszer kapcsán

A 300 000 úthasználónak mindössze 1%-a reklamált az e-útdíj bevezetésének első hetében, de a fedélzeti eszközök szaporodásával a problémák csökkennek – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára július 8-án, egy budapesti sajtótájékoztatón.

A fuvarozók az e-útdíj rendszer átmeneti leállítását kérik

A fuvarozók a használatarányos útdíjfizetési rendszer átmeneti leállítását kérik, mert az tapasztalataik szerint rosszul számláz, és ezzel megkárosítja a vállalkozókat – jelentette be Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) főtitkára július 8-án, budapesti sajtótájékoztatóján.

Folyamatosan auditálja a flottakövető cégeket az ÁAK

A megtett úttal arányos útdíjrendszerrel kapcsolatban eddig 14 bevallási közreműködőt – GPS-alapon működő flottakövetőt – auditált az Állami Autópálya Kezelő Zrt. – tették közzé az elektronikus útdíjszedési rendszer (HU-GO) honlapján július 4-én.

Az OTP-n keresztül fizethető bankkártyával az e-útdíj

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. zárt tenderén, egyetlen ajánlattevőként, az OTP Bank nyerte el az e-útdíj online bankkártyás fizetéshez szükséges banki szolgáltatás végzését. A június 10-én született döntés eredménye a július 1-jei Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

Az e-útdíj bevezetését követő nehézségek után már folyamatos a forgalom a határátkelőkön

A július 1-jei, kezdeti nehézségek után másnap már rendben működött az e-útdíj rendszer, és a határátkelőkön is folyamatos a forgalom. Erről az e-útdíj szakmai projektszóvivője a röszkei autópálya-határátkelőn, július 2-án tartott sajtótájékoztatóján beszélt.

Vizsgálják az e-útdíj rendszert ért túlterheléses támadást

Vizsgálják a túlterheléses támadást, amely az e-útdíj rendszert érte hajnalban – mondta Giró-Szász András kormányszóvivő július 1-jei sajtótájékoztatóján.

Kötelező az e-útdíj fizetés 10 óra után

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt., mint a HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszer díjszedője, által 07:30 és 10 óra között elrendelt üzemszünet véget ért, így 10 órától a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek számára a teljes díjköteles úthálózaton ismét kötelező a díjfizetés – közölte a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. július 1-jén.

A FUVOSZ azt kéri, hogy a 10 óra előtt indított autók után ne kelljen útdíjat fizetni

A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) azt kéri az autópálya-kezelőtől, hogy a ma reggel 10 óra előtt indított autók után 10 óra után se kelljen július 1-jén viszonylati jegyet venni, mert ez többeknél komoly, megoldhatatlan szervezési és munkaidő-problémát jelent.

Reggel 10 óráig nem kell útdíjat fizetni

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ismét üzemszünetet rendelt el reggel 7.30 és 10 óra között, így a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek ez idő alatt díjmentesen használhatják a teljes díjköteles úthálózatot – közölte a társaság július 1-jén.

Már több mint 54 000 regisztrált tehergépjármű

Már több mint 12 000 felhasználó összesen 54 000 tehergépjárművet regisztrált a HU-GO elektronikus útdíjfizetési rendszerbe – közölte június 30-án a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

A fuvarozók módosították a kollektív szerződést

A munkavállalók számára előnyösen módosították a 2003-ban kötött kollektív szerződést a fuvarozók, a több munkáltatóra kiterjedő új szerződést a Munkástanácsok Országos Szövetségéhez tartozó Nemzetközi és Hivatásos Gépkocsivezetők Országos Szakszervezete (NeHGOSZ) a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületével (MKFE) írta alá – közölte a szakszervezet június 26-án az MTI-vel.

Tízezernél is több teherautót regisztráltak az első napon

Mintegy 2500 vállalkozás nagyjából 10 000 jármű adatait rögzítette június 25-én délig az előző nap indult Elektronikus Útdíjszedési Rendszerben – közölte az utdijhirek.hu-t működtető Gold Communications.

Elindult az ügyfél-regisztráció az Elektronikus Útdíjszedési Rendszerben

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) közlése szerint június 24-e délutántól regisztrálhatnak az Elektronikus Útdíjszedési Rendszerben (HU-GO) a szerződni kívánó fuvarozók.

Évente 4 milliárdba kerülhet az e-útdíj

Évente 4 milliárd forint többletkiadást hoz a Waberer's International Zrt.-nek az e-útdíj bevezetése – mondta Lajkó Ferenc, a cég fuvarozási és szállítmányozási vezérigazgató-helyettese június 24-én az Útdíjhírek szakportálnak.

Az MLBKT állásfoglalása az e-útdíj hazai bevezetése kapcsán

A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság szakmailag megalapozottnak tartja a használatarányos elektronikus útdíj elvét és bevezetését. Egyetértenek azzal, hogy az európai irányelveknek megfelelően a szállítási tevékenységekben is a lehető legnagyobb mértékben biztosítani kell a versenysemlegesség elvét, és azt a felfogást is támogatják, hogy a használó és a szennyező fizesse meg az infrastruktúra költségeit – áll a szakmai szervezet június 21-én közzétett állásfoglalásában.

Indulhat a kedvezményes hitelprogram a fuvarozó kkv-knak

Hamarosan elindul az Útdíj Hitelprogram: az elektronikus útdíjfizetésre kamiononként 1 millió forint keretet biztosítanak a fuvarozó kkv-knak kártyán egy évre, kétszeres hosszabbítási lehetőséggel, Bubor plusz 1,5%-os kamattal – jelentette be Krisán László, a KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. vezérigazgatója egy június 21-én tartott sajtótájékoztatón.

Értékelték az ÁAK-val eddig szerződött 18 flottakezelőt

Az Állami Autópálya Kezelővel az e-útdíj elszámolására első körben szerződött 18 céget hasonlította össze nyilvános cégadataik alapján az utdijhirek.hu szakportál. A június 20-án közzétett elemzés szerint a piacvezető a Secret Control, rajta kívül még 3 társaság emelkedik ki a mezőnyből, a kisebb szereplők között többen veszteségesek. A fuvarozóknak az e-útdíj rendszer kedvezőbb elszámolása miatt a viszonylatjegyes fizetés helyett érdemes a flottakövető szolgáltatók közül választani.

Mentességet kérnek az útdíj alól a zöld fuvarozók

Ne kelljen útdíjat fizetniük az intermodális logisztikai szolgáltató központok 70 kilométeres körzetében a központból vagy a központba fuvarozó nehézgépjárműveknek – közölte javaslatát a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) június 20-án.

Valós 25 napos próbaidőt kérnek a fuvarozók az e-útdíj bevezetése előtt

A használatarányos útdíj bevezetése előtt 25 napos valós próbaidőre van szükségük a fuvarozóknak, különben kilométeres sorok alakulhatnak ki a határokon – közölte a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) június 20-án.

Elképzelhető, hogy nem indul el 20-án az e-útdíj regisztráció

Az e-útdíjról szóló rendelet szerint a fuvarozók június 20-tól regisztrálhatják járműveiket az Állami Autópálya Kezelő rendszerében. Az utdijhirek.hu azonban megtudta, a rendszer tesztelése június 19-én délutánig nem zárult le, ezért nem biztos, hogy ma megkezdhető a regisztráció – számoltak be közleményükben. Az ÁAK oldalán a kezdés dátumát átírták június 24-re, de közleményt még nem adtak ki a változásról.

Megjelent az e-útdíj törvény végrehajtási rendelete

A díjszámítás elveit, az útdíjszolgáltató és a fizetős utat használó közti szerződést, illetve az e-útdíj rendszer meghibásodásakor elvégzendő teendőket is tartalmazza az e-útdíj törvény végrehajtási rendelete, amely a június 18-ai Magyar Közlönyben jelent meg.

Az e-útdíj indulásának költségeire átcsoportosításokat hajtott végre a kormány

A kormány határozott arról, hogy az e-útdíj rendszer működtetésének induló költségeihez a szükséges költségvetési forrásokat biztosítja, és ennek érdekében a rendkívüli kormányzati intézkedésekre szolgáló tartalékból előirányzat-átcsoportosításokat hajt végre. Az erről szóló határozatot a Magyar Közlöny legújabb, június 17-én megjelent száma tette közzé.

Június 13-tól szerződhetnek az e-útdíj szolgáltatók az ÁAK-val

Június 13-án délután megkötötte az első szerződéseket az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az e-útdíj bevallási közreműködőivel. Ezt azt jelenti, hogy mostantól szabad az út a fuvarozók előtt, hogy kiválasszák, melyik hivatalos telematikai szolgáltatón keresztül rendezik majd a hamarosan bevezetésre kerülő elektronikus útdíjat.

Megjelent a miniszteri rendelet az átalány-költségtérítésről

A Magyar Közlöny június 12-i számában megjelent a nemzeti fejlesztési miniszter rendelete az útdíjszedő által az útdíjszolgáltatóknak, valamint az egyetemes útdíjszolgáltató által a bevallási közreműködők és a viszonteladók részére fizetendő átalány-költségtérítés számításáról és mértékéről. A rendelet 2013. július 1-jén lép hatályba.

Hírportál indult az elektronikus útdíjfizetésről

Új forrásból tájékozódhatnak az e-útdíj ügyéről a közúti fuvarozással foglalkozó vállalkozók, a hatóságok és a szállítmányozásban érintettek. Az utdijhirek.hu hírportál a friss információk mellett gyakorlati segítséget is nyújt az átálláshoz, az oldal szakértői egyéni kérdésekre, problémákra is gyors válaszokat ígérnek – áll a június 11-én kiadott közleményben.

Rohamtempóban szerelik a GPS-es nyomkövetőket

Megindult a roham a flottakövető rendszerek beszerelésével foglalkozó szervizeknél. Két hét múlva kezdődik a regisztráció az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-nél, így kevés ideje maradt a fuvarozóknak, hogy beszereltessék a járművekbe az elektronikus útdíj fizetéséhez szükséges GPS-alapú nyomkövető rendszert – áll a GOLD Communications június 6-án kiadott közleményében.

Magyarországi jubileum

Amint a DPD Hungária Kft. sajtóközleményéből kiderül, a csomagszállító cég május 29-én ünnepelte megalakulásának 10. évfordulóját.

Megállapodást kötött a kormány a fuvarozókkal

Csökken a légrugós kamionok gépjármű adója, a használatarányos útdíj (e-útdíj) 7,5%-a levonható lesz a helyi iparűzési adóból, és az e-útdíj fizetését szolgáló kedvezményes forgóeszközhitelhez jutnak a fuvarozók – erről írt alá megállapodást a kormány nevében Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és három fuvarozó szervezet képviselője június 3-án, Budapesten.

Megjelentek az e-útdíjjal kapcsolatos rendeletek

A nemzeti fejlesztési miniszter a május 31-i Magyar Közlönyben közzétette a használatarányos útdíj tarifáját, valamint azoknak az utaknak a jegyzékét, amelyek július 1-től használatarányosan lesznek fizetősek a 3,5 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsik számára. Ugyancsak rendeletben szabályozták a nemfizetés szankcióit.

Partnertalálkozó

„Debrecenbe kéne menni...” – hangzik az ismert mondóka rigmusa. Nos, azok a TimoCom-ügyfelek, akik május 16-17-én elmentek a debreceni Hotel Divinus***** szállodába, az európai piacvezető fuvar- és raktérbörze-szolgáltató 2. partnertalálkozójára, számos új szakmai ismerettel lehettek gazdagabbak, és vacsorára még „pulykakakas” is jutott.

Döntött a parlament az e-útdíjról

Elfogadta a parlament május 27-én a megtett úttal arányos díjat előíró törvényt. Az e-útdíjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és a főutakon július 1-től.

Június közepétől regisztrálhatnak a fuvarozók az ÁAK-nál

A használatarányos útdíj megfizetésére kötelezett fuvarozók június közepétől regisztrálhatják járművüket az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) honlapján, így egyszerűbb lesz az útdíj fizetése július 1-jétől – hangsúlyozta Emőri Gábor, az e-útdíj rendszerét egy másik céggel konzorciumban kiépítő I-Cell Kft. ügyvezető igazgatója május 25-én, Budapesten.

A kormány kompenzációs csomagot dolgoz ki a fuvarozóknak

A kormány várhatóan több mint 10 milliárd forintos kompenzációs csomagot dolgoz ki a fuvarozóknak – jelentette be Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) május 25-i, budapesti fórumán.

Teljes körű megújulás

Május 18-án ünnepélyes keretek között is átvette a veszprémi T+F Kft. ügyvezető igazgatója, Fehéri András a cég 24 vadonatúj DAF XF105.460 nyerges vontatóját Pais Józseftől, a Hungarotruck Kft. ügyvezető igazgatójától – számolt be róla a DAF május 22-i sajtóközleményében.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. 2013-ban is részt vesz a transport logistic nemzetközi szakvásáron

A Rail Cargo Hungaria Zrt. idén június 4-e és 7-e között ismét részt vesz a világ egyik legjelentősebb logisztikai kiállításán, a müncheni transport logistic nemzetközi szakvásáron, anyavállalata standján – áll a cég május 20-án kiadott sajtóközleményében.

Az e-útdíjat övező bizonytalanságért komoly árat fizethetnek a vállalkozók

Az elektronikus útdíj bevezetésével kapcsolatos, év eleje óta tartó bizonytalanság és az információhiány nemcsak a fuvarozói szektort, de a megbízókat is komoly nehézség elé állítja a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary szerint.

Nyitás a nemzetközi piacokra

A DHL Express 12 országra kiterjedő kutatást végzett kis- és közepes méretű vállalkozások (kkv-k) bevonásával, amelyben a nemzetközi piaci jelenlét előnyeit és a globalizációban rejlő üzleti sikerek lehetőségeit vizsgálta. A kutatásból kiderül, hogy a 2-5 éve alapított kkv-k 82%-a van jelen a nemzetközi piacokon, és nyitottak a globális innovációkra – áll a DHL Express január 30-án kiadott sajtóközleményében.

Az ezredik nyergesvontató

A Waberer’s International Zrt. megvásárolta flottája ezredik, a német MAN Truck & Bus által gyártott nyergesvontatóját. A vállalatok között öt évvel ezelőtt elkezdődött együttműködés fontosságára tekintettel a Waberer’s specifikálása szerint készített, környezetkímélő Euro 5-ös erőforrással szerelt ezredik vontatót Dr. Frank Hiller, a MAN Igazgatótanácsának tagja december 17-én, Budapesten adta át Wáberer Györgynek, a Waberer’s International Zrt. elnök-vezérigazgatójának.

Légi terhek

Idén február 3-án földön maradtak a Malév gépei – egy hosszú légitársasági történet ért véget. Közismert, hogy az utasforgalomban keletkező piaci rés élénk versenyt indított be, az áruforgalmat ért „légi csapásról” – annak komoly gazdasági következményei ellenére – azonban kevesebb szó esett. A magyarországi air cargo esélyeiről a hazai légi szállítmányozási piac meghatározó szereplőit kérdeztük.

Új vasútvonal kialakítása

Nagy esemény történt a Magyar Vasút életében 2011 decemberében, amikor is aláírásra került a „V0” Budapestet délről elkerülő vasúti körgyűrű Megvalósíthatósági Tanulmányának tervezési szerződése.

Együtt a fejlesztésekben

A Mars számára a Waberer’s Logisztika Kft. nem csak árufuvarozási feladatokat, hanem komplex logisztikai szolgáltatásokat is nyújt Magyarországon.

Logisztikai szerződés?

A Magyar Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége 2011. szeptember 28-29-én megtartott konferenciáján elhangzott „A logisztikai szerződés jogi szempontból, közgazdászoknak és kereskedőknek” című előadás alapgondolatait osztjuk meg olvasóinkkal.

Közlekedéslogisztikai Konferencia

A szeptember 28-29-én Velencén megrendezett konferencia mottója: Gazdasági vagy morális a válság – tudunk-e összefogni?

Raktárak közötti áruszállítás innovatív megoldással

A múlt év vége óta a SPAR két központi raktára között az áruszállítást egy 53 paletta kapacitású járműszerelvénnyel végzik tesztjelleggel. A speciális fuvareszközt az MF Cargo Szállítmányozási Kft. bocsátja az üzletlánc rendelkezésére. Ezzel a megoldással nemcsak nagyobb áruvolumen mozgatható meg egyszerre a hagyományos 33 palettás autókkal szemben, hanem környezetvédelmi szempontból is előnyösebb.

Vasútlogisztika

A Központi Statisztikai Hivatal forrása szerint 2010-ben a magyar vasúti áruszállítás volumene 8%-kal, árutonna-kilométerben mért teljesítménye 15%-kal nőtt az előző év bázisához képest.

Itt a változás ideje

További piaci konszolidációt vár Bognár Zsolt, a Liegl&Dachser Szállítmányozási és Logisztikai Kft. ügyvezető igazgató helyettese, aki szerint a német cégek előretörése látható a szállítmányozási piacon.

Túl a holtponton

Kapacitásoptimalizálás, fuvardíjcsökkenés, hektikus vevői igények jellemezték az elmúlt évek légi szállítmányozási piacát.

Stabilizációs időszak

A válság nem hozta meg a várt tisztulást, sokkal több cégnek kellett volna eltűnnie.

Óvatos optimizmussal

Lassú emelkedésről számoltak be a lapunknak nyilatkozó tengeri szállítmányozók, de a válság előtti szint elérése még távol van. Nem segíti a fellendülést, hogy a hajózási társaságok a kapacitást nem bővítik, a fuvardíjakat viszont emelik. A recesszió miatt átrendeződtek a piacok, így olyan cégek is tengeren szállítatnak, amelyek korábban csak vasúti vagy közúti fuvarozásban jelentek meg megrendelőként.

ChemLog projekt

A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. projektpartnerként vesz részt az Európai Uniós forrásból finanszírozott ChemLog projektben.

Legjobb fiatal magyar sofőr

Idén tavasszal immár harmadik alkalommal hirdette meg a Scania Magyarországon a Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető 2010 (Scania YETD 2010) versenyt, amelyen minden 35 évnél nem idősebb hivatásos tehergépkocsi-vezető indulhatott. A magyarországi döntőnek június 4-5-én a Scania biatorbágyi és kelet-pesti kirendeltsége adott otthont.

Hódít az e-sourcing a logisztikában

Magyarországon a logisztika területén is rohamosan terjed az e-sourcing, az elektronikus beszerzés. A TimoCom ennek a folyamatnak az élére állt. A TC eBid® európai tenderkiírási platform és az évek óta piacvezető TC Truck&Cargo® fuvarbörzével közösen egy komplex online logisztikai megoldást kínál árukibocsátó, kereskedő cégek részére is.

Belföldi disztribúció

Mennyire „belföldi” még a belföldi disztribúció és milyen trendek érvényesülnek ebben a piaci szegmensben? Felülkerekedhet-e a minőség, a megbízhatóság az ártényezőn? Hogyan változnak a megbízók igényei és milyen megoldásokkal válaszolhatnak ezekre a szolgáltatók? Többek között erről kérdeztünk két, a hazai piacon is meghatározónak számító logisztikai szolgáltatót.

Látni a láthatatlant

Az áruk dézsmálása súlyos problémákat okoz a termelő-, gyártó vállalatok, és a teljes ellátási lánc többi szereplője számára is, ezért a károk megelőzése érdekében egyre többen döntenek áru- és szállítmányvizsgáló röntgenberendezések alkalmazása mellett.

Nem látszik az alagút vége…

A korábban jósolt 2010 második félévi gazdasági talpraállás bizonytalan, a helyzet pedig igen törékeny – állítja a Coface Hungary országigazgatója.

Csúcspont előtt a csődhullám…

A Coface Hungary legfrissebb elemzése szerint az idei év első kilenc hónapjában 2008 hasonló időszakához képest 36%-kal nőtt a fizetésképtelenséggel kapcsolatos hazai cégeljárások száma. A harmadik negyedévi adatok már mutatják a válságot, de a neheze még hátra van. E tekintetben a csúcsot 2009 év végére esetleg 2010 év elejére várja a Coface.

Logisztikai Outsourcing

Nemzetközi színvonalú nálunk a logisztikai kiszervezés piaca, a minőség a legfőbb szempont, a kiszervezők elégedettek a szolgáltatással.

Vasúton a McDonald’s éttermekbe

Svájc nem csak a világ pénzügyi központja, hanem nyugodtan kijelenthetjük, hogy a környezetvédelem és környezettudatosság világszínvonalú központja is. Intézkedéseik évekkel előzik meg a kor történéseit, elvárásait. Svájcban a környezetbarát logisztika címszó alatt nagyon sok témát be lehetne mutatni, mi most a McDonald’s éttermek logisztikáját és a vasúti kiszolgálás alkalmazását értékeljük három jó barát – és persze logisztikai szakember, e cikk szerzői – közös látogatásának tapasztalatai alapján.

CEP-piac

Az expressz szállítási piacot is érzékenyen érintette a gazdasági válság. A szektor néhány szakemberét kérdeztük a CEP-piac jelenlegi helyzetéről.

Húzóerő a keleti piac

Jó piaci pozicionálással hosszan tartó sikereket lehet elérni. Az Agrofeed Kft. társügyvezető igazgatójával, Csitkovics Tiborral beszélgettünk.

Erőművi főberendezések építője

Az olyan hatalmas építmények, mint egy erőmű hűtőtornya, szerteágazó ismereteket és hatalmas rutint feltételez. A GEA EGI Energiagazdálkodási Zrt. a világ szinte minden régiójában jelen van erőművi hűtőrendszereivel.

Helyzetelemzés

A 2008. év végén elindult pénzügyi- és gazdasági válság igazából most kezdi éreztetni hatását a logisztikai szektorban. A hatások azonban nagyon vegyes módon jelentkeznek az egyes szakterületeken.

Középpontban a szinergiák

A vegyipari logisztika területén jelentős a vasúti szállítás részaránya. Ennek sajátosságairól beszélgettünk a Raabersped ügyvezető igazgatóival.

Kilátások

A tavaly kezdődött gazdasági recesszió a fuvarozó szakmát is mélyen érintette. Erről beszélgettünk Karmos Gáborral, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettesével.

Túlélés

A globalizációnak és a nemzetközi munkamegosztásnak köszönhetően a hazai logisztikai szektor szerkezete az elmúlt mintegy két évtizedben jelentősen átalakult. Három szakmai szervezet képviselőjével beszélgettünk.

Töretlen fejlődés

A MASPED Első Magyar Általános Szállítmányozási Zrt. 1948-as alapítása óta jelentős fejlődési szakaszokon ment keresztül. Erről beszélgettünk Kautz Istvánnal, a Masped Csoport elnök-vezérigazgatójával.

Biztató kilátások

A tavalyival szemben idén kiemelkedően jó gabonatermésre számítanak a termelők, ami természetesen nem csak értékesítési, de logisztikai kérdéseket is előrevetít. Cikkünkben a gabonapiac és -export, a szállítás, valamint a tárolás kérdéseit járjuk körbe.

A gabonakereskedelem logisztikai aspektusai

Magyarországon a mezőgazdaság gazdasági és társadalmi szerepének alakulását a közvélemény mindig élénk figyelemmel kísérte. Különösen így van ez napjainkban, amikor az agrárágazat helyzetének megítélésében szélsőséges vélemények is elhangzanak és a gabonafélék piacán kialakult helyzet általános élelmiszer-árnövekedést okoz.

EASTLOG 2008

Idén április 9. és 11. között – immáron tizenegyedik alkalommal – rendezték meg Prágában az EASTLOG 2008 regionális logisztikai és szállítási kongresszust. Az évtizedes múltra visszatekintő rendezvény iránt minden eddiginél nagyobb érdeklődés mutatkozott: összesen 1150 logisztikai szakember vett részt a szakmai találkozó kötelékébe tartozó programokon.

Záhony

Szárazföldi kikötő, észak-keleti kapu, megoldandó probléma vagy a jövő nagy lehetősége.

Újabb láncszem a logisztikában

Magyarország logisztikai térképe május végén a Győrszemerén megépített Raabersped Logisztikai Központtal bővült.

Nemzetközi

A tavalyi év a magyar logisztikai piacon – ahogy mi láttuk – még mindig a lendületes fejlődés éve volt. Flották bővültek, új raktárak épültek, mi pedig megdupláztuk, 2-ről 4 milliárd forintra növeltük árbevételünket az előző évhez képest. A fejlődést minden bizonnyal segítette az is, hogy a magyar külkereskedelem volumene tovább nőtt a már erősödő makrogazdasági problémák ellenére – mondta el lapunknak Péter Csaba, a GEFCO Magyarország Kft. kereskedelmi és marketingigazgatója.

Nemzetközi szállítmányozás

Lassú GDP-növekedés, tempósabban bővülő export és visszafogottabban növekvő import jellemezte tavaly a magyar gazdaságot. Közben két új taggal bővült az EU, a régiós országok gazdasága száguldott, a gyártási és kereskedelmi tevékenység globalizálódása pedig tovább erősödött. Hogyan mutatkozott meg mindez a magyarországi logisztikai és speditőrcégek nemzetközi szállítmányozási tevékenységében és eredményeiben?

Komplex szolgáltatások

A nyugat-európai szállítmányozási piac folyamatait szemlélve már viszonylag hosszabb ideje tisztán látszott, hogy a hazai speditőröknek – legyen szó közútról vagy vasútról – el kell mozdulniuk a szélesebb vagy teljes körű logisztikai szolgáltatások irányába. A magyar vasúti szállítmányozási piac egyik meghatározó cége, a Raabersped Kft. is felismerte a helyzetet és lépett: saját logisztikai központot nyitott és tehergépjármű-flottát épített. A részletekről Bor Józsefet, a cég ügyvezetőjét kérdeztük.

Hazai trendek

A légi áruszállítás területén szárnyalás, a vasúti, közúti, valamint a tengeri konténeres forgalomban azonban pozitív előjellel említhető stagnálás jellemezte a Magyar Szállítmányozói és Logisztikai Szolgáltatók Szövetsége (MSZLSZSZ) tagvállalatainak tavalyi eredményeit.

Globális összhangban

Húsz kilométert autózni a hipermarketbe egy liter tejért még akkor sem gazdaságos, ha ez a termék egy közelben lévő kisboltban a duplájába kerül. Ezzel a kissé hétköznapi példázattal lehetne bemutatni azon cégek stratégiáját, amelyeket beszerzéseiknél nem vakít el a kedvező darabár csillogása. A világ legnagyobb vállalatai közé sorolt, amerikai központú Emerson vállalatcsoport ezek közé tartozik.

Kihívások és élesedő verseny

Milyen kihívásokkal és problémákkal néztek szembe tavaly a magyar tulajdonú vagy magyarországi kötődésű logisztikai szolgáltatók, és mire számítanak idén? Növekedés, stagnálás vagy csökkenés jöhet? Többek között ezekre a kérdésekre kaptunk választ a hazai logisztikai szektor három meghatározó szakmai szervezetétől.

Engedélyezett Gazdálkodó: a megbízhatóság védjegye

A kereskedelmi, a verseny- és a vámjogi előnyök egyértelműen igazolják, hogy az Engedélyezett Gazdálkodói (AEO) státusz megszerzése gazdaságilag indokolt. Erre az idei év megfelelő lehetőséget biztosít. A kedvezmények változatlan formában való érvényesülése, a papírmentes kereskedelem, valamint a Modernizált Vámkódex viszonylag egyértelműen igazolják célszerűségét. Az AEO-tanúsítvány a megbízhatóság védjegye.

Szigorú szabályokhoz igazodva

A fuvarozás fegyelmet és figyelmet igénylő munka, hiszen a raktérben, értékes áru, más áruja utazik. Máséra pedig duplán kell figyelni, ez alapvető dolog. Amikor a rakomány élelmiszer, vagyis emberi táplálék, akkor még fontosabb az odafigyelés és a szabályok betartása. Márpedig a szabályok szigorúak, és ezeket egyszerre kell szakmai felkészültséggel és professzionális eszközökkel követni.

Sínen gördülő abroncsok

A kikötőkbe visszafelé üresen futó, tehát „költségtermelő” konténereket megtölteni olyan megbízó árujával, aki nyitott az újszerű megoldásokra, egyszerűnek és hatékony megoldásnak tűnik, de nem könnyű kivitelezni. A Maersk Logistics Hungary Kft.-nek – a Maersk Hungary Kft. közreműködésével – azonban sikerült, és ezzel elnyerte a Hankook Tire Magyar­or­szág Kft. komplex logisztikai szolgáltatásra vonatkozó megbízását.

Bízva a jövőben

Milyen a vasút pozíciója az áruszállításban a közúti vagy vízi módozatokkal szemben? Mit hozott és mit hoz majd a piaci liberalizáció, és milyen jövőben bíznak a vasúti fuvarozók és szállítmányozók itthon? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ cikkünkben.

A váltás nem egyszerű

A Bacardi-Martini Hungary Kft. a közelmúltban váltott logisztikai szolgáltatót. Az előzményekről, a tenderről és az első hónap tapasztalatairól beszélgettünk Vuleta Zsolt ügyvezető igazgatóval.

Élni a lehetőséggel

A logisztikai szolgáltatási piac Magyarországon folyamatosan fejlődik, átalakul. Újabb szereplők jelennek meg, és az elmúlt pár hónapban az egyik logisztikai szolgáltató felszámolásáról értesült a szakma. Wáberer Györgyöt, a Waberer’s Holding Zrt. elnök-vezérigazgatóját kérdeztük, hogyan látja a mai piaci helyzetet.

Élőállat-szállítás

Becsült adatok alapján az Európai Unióban évente mintegy 6 millió élő állatot szállítanak, elsősorban közúton, egyes esetekben pedig légi úton. Hazánk mint exportőr és mint importőr is aktív résztvevője az élőállat-kereskedelemnek, ezért annak jártunk utána, hogy vajon mekkora és milyen piacot jelent ma Magyarországon az élőállat-szállítás.

Kifinomult logisztika

Az idén ünnepelte tizedik születésnapját a hazai alapítású építőanyag-gyártó és márkakereskedő vállalat, a Masterplast Group Zrt. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat sikerének egyik titka a termékei mögött álló, kiválóan szervezett logisztikai háttér. A gyors fejlődésről és a jövő kihívásairól Józsa Dáviddal, a cég logisztikai igazgatójával beszélgettünk.

Raklapok a légi fuvarozásban

Szállítási alágazatként a légi szállítás speciális területnek mondható. Ennek több oka van, de valahol minden ok a gazdaságosság kérdéskörére utal vissza.

Előny a levegőben?

A magyarországi légi áruszállítás és vele együtt a szállítmányozás eredményei biztatóak, ami elsősorban a Távol-Kelet és Európa közti áruforgalom folyamatos bővülésének köszönhető. Ez a felfutás magával hozta azt, hogy a légi fuvarozók növelték kapacitásaikat, és egyre kiélezettebb lett köztük a verseny.

Keleti piacok, mobilitás, ökológia

Rekordszámú kiállítóval és látogatóval dicsekedhetett a 11. transportlogistic Nemzetközi Logisztikai, Telema­tikai és Szállítási Kereskedelmi Szakkiállítás. Az idén június 12. és 15. között, Münchenben megrendezett, kétéves periodicitású vásár – ahogy azt már megszokhattuk – az öt kontinens logisztikai és szállítási szereplőit hozta egy tető alá, hogy a látogatók, és maguk a kiállítók is valóban átfogó képet kaphassanak arról, hol és hova tart az iparág.

Veszélyes üzem

A veszélyes áruk kezelése mind fuvarozás, mind raktározás tekintetében igen speciális feladatok elé állítják a piaci szereplőket. Erről beszélgettünk néhány szakemberrel, akik e területen nyújtanak minőségi szolgáltatásokat.

Kis konténertörténet

Malcolm P. McLean és Hoboken. Ha ma meghalljuk ezt a két nevet, sokunk először akár egy ír népdalénekesre is gondolhatna… Mint a nagy dolgok általában, a tengeri konténeres szállítás is egy apró, jelentéktelen körülményből alakult ki.

Tisztuló piaci viszonyok

A tavalyi év különleges volt a magyar vasúti szállítmányozásban. Végre valóban különvált a MÁV árufuvarozási üzletága, és kezdenek tisztulni a piaci viszonyok. Egyre több magán vasúti szolgáltató jelenik meg, és a meglévő cégek között is mind nagyobb a verseny. Mindennek eredményeként sikerült lassítani a vasút áruszállítási részarányának csökkenését. Ez pedig komoly eredmény még Európa nyugati feléről nézve is.

Lehetőségek és csapdák

A szállítmányozó-fuvarozó cégek által alkalmazott szoftver-termékek nevét, szállítóját szemérmes hallgatás övezi, és különös homály veszi körül a rendszerek bevezetéséről, implementációs folyamatainak leírásáról, a bevezetés módszereiről, lépéseiről, sikereiről, buktatóiról, költségeiről, ráfordításairól, tapasztalatairól szóló híreket. Jelezve egyben, hogy valami fontosról, értékesről van szó! A cikk szakmai szerzője erre kíván rávilágítani.

Stratégiai döntés

A logisztikai szolgáltatást nyújtó vállalatok vezetői mind meg vannak győződve arról, hogy a logisztikai tevékenységek kiszervezése hasznos és a kiszervező vállalat számára jelentős előnyökkel járó tevékenység. A kiszervezői oldal ezt a kérdést már korántsem így ítéli meg. A kiszervezést végző számára az outsourcing jelentős kockázati tényezőket rejt. A szerző a Supply Chain Monitor Gyógyszeripari supply chain konferenciáján elhangzott előadásának anyagát foglalja össze a cikkben.

Partnerek

A magyar piacon egyre több cég szervezi ki logisztikai és szállítmányozási feladatait. Mindez egyértelműen az outsourcing előretörését jelzi. A kérdés az, hogy milyen szempontok alapján választanak a tenderek kiírói, és mi az a plusz, amivel a pályázók elnyerhetik a megbízást. Összeállításunkban mind a megbízói, mind a szolgáltatói oldalról kerestük a válaszokat.

Hungarikum

Nem sok olyan vállalat van az országban, amely hungarikumot állít elő. A Zwack Unicum Nyrt. (illetve elődei) 1790 óta gyártja – a történelem viharait túlélve – fő termékét, az Unicumot. Ma már a gyár az Unicum mellett számos egyéb szeszesitalt is előállít. A Soroksári úti telephely mellett új gyáregységet építettek Dunaharasztiban, és a logisztikai feladatok egy részének elvégzését egy szolgáltató cégre bízták. Az Unicum-gyártás rejtelmeiről és a cég működéséről Dörnyei Tibor vezérigazgató-helyettessel, a Zwack Unicum Nyrt. gazdasági igazgatójával beszélgettünk.

Eltérő utakon

A cargoszállítás területén kisebb és nagyobb cégek is megélnek, de csak akkor, ha a legmodernebb technikát alkalmazzák. Így lehet személyre szóló szolgáltatást nyújtani, a személyes megbízástól a nemzetközi cégekig bárkinek.

Előre fuss!

Tavaly 74 627 tehergépkocsit számlázott le a Renault Trucks, s a következő évek céljai is bővülésről szólnak. Szerkesztőségünket Franciaországban beavatták hogyan készülnek a cél elérésére.

Közút-vasút egy helyen

Az Electrolux, a magyar vállalati gyakorlattól eltérően, a szállításnál egyaránt használja a vasúti és a közúti szállítást. A cég számára mindez jelentős előnyöket biztosít.

Állásmenetből futásmenetbe

A kombinált szállítás az utóbbi évek emelkedő statisztikái ellenére, nem tartozik a kiemelkedően nyereséges területek közé. Az Európai Unióban azonban politikai akarat van abban a tekintetben, hogy az áruforgalom egy része – lehetőleg minél nagyobb része – visszakerüljön a vasúti forgalomba.

Változások kora

Az Európai Unió egyik legfontosabb alapelve a környezet védelme. Ennek jegyében, a közúti szállítás túlsúlyának csökkentésére alakult ki harminc évvel ezelőtt – a közút és a vasút együttműködéséből – a kombinált szállítás. Csakhogy az Unió másik igen fontos alapelve az áruk szabad áramlása, aminek köszönhetően az EU-csatlakozást követően mintegy felére esett vissza a magyar Ro-La-forgalom.

Légies trendek

A légi áruszállítás volumene ugyan elmarad a közúti, a vasúti és a vízi szállítástól, de a piac a globalizáció hatásának köszönhetően folyamatosan fejlődik.

Bónus-malus a szállításban

A 2002-ben mindössze két tehergépkocsival alakult MF Cargo Kft. 2003 óta dolgozik az Auchan Magyarország Kft. számára. Az elmúlt három év során alvállalkozóként juttatta el a szállítmányokat az Auchan áruházaiba, idén januártól azonban már közvetlen kapcsolatban állnak a világcéggel, s már harminc szerelvénnyel dolgoznak.

Optimalizált szállítmányozás

A globalizáció, az emelkedő üzemanyagárak, a fokozott biztonsági követelmények, a szigorodó szabályozás miatt világszinten folyamatosan nő az igény a logisztikai és szállításszervezési alkalmazások iránt. Összeállításunk a fentiek hazai vetületeként, a magyarországi fuvarozási és szállítmányozási szoftverkínálat alakulásáról, az alkalmazásukkal járó előnyökről, a választás szempontjairól és a jövő irányairól készült.

Hazai kenőanyaggyártás

A MOL-LUB Kft. a MOL-csoport Kenőanyag Divíziójának tagja, a magyar olajtársaság 100%-os tulajdonú leányvállalata. Az almásfüzitői gyártelepen az alaptermékeken, a kenőanyagokon kívül a saját termeléshez szükséges csomagolóanyagokat, valamint a tavaly bevezetett új termékeket – szélvédőmosó, fagyálló- és hűtőfolyadékok – is gyártják. Erről beszélgettünk Baladincz Jenő termelési igazgatóval.

Ünnepekhez igazítva

Várhatóan jövő év elején nyitja meg kapuit a Hétpettyes Kft. szigetszentmiklósi logisztikai központja. A virágkereskedelem fellegváraként ismert Leshegy ipari parkban egy 460 millió forintos beruházás eredményeként közel 3000 négyzetméter alapterületű bázist alakítanak ki. A raktár már felépült, de a központot csak akkor adják át, ha az irodák kialakítása is befejeződött. A komplexum – a tervek szerint – 15 kis- és nagykereskedő számára nyújtana logisztikai szolgáltatást.

Veszélyes üzem úton, sínen

A vegyipari termékek és melléktermékek szállítása különleges eszközöket, szaktudást és technológiákat igényel. A közúti szállítás tekintetében az uniós csatlakozás után élesedett a verseny.

Erősődő jelenlét

A Wincanton plc. elnökével, Paul Bateman úrral a müncheni Transport Logistic 2005 nemzetközi szakmai kiállításon találkoztunk, ahol lapunknak adott exkluzív interjú keretében a múltról, a jelenről és a jövőről beszélgettünk.

Egészséges ellátási lánc

A Béres Gyógyszergyár Rt. logisztikája több szempontból is egyedi vonásokat mutat. Számos egyéb mellett ezek bemutatására kértük Kellner Máriát, a vállalat logisztikai vezetőjét, aki egy hamarosan induló logisztikai beruházás részleteibe is beavatott bennünket.

Logisztika – Információ a folyamatmenedzsment középpontjában

A beszerzések világméretűvé válása a vállalatok központi feladatai közé helyezi a logisztikai folyamatok szervezését. Annak érdekében, hogy az ipari termelő vállalatok gyorsan tudjanak reagálni az időközben végbemenő változásokra versenyképességük megtartása érdekében, az áru útját követő folyamatos és problémamentes információs rendszerrel kell rendelkezniük. Logisztikai és számítástechnikai vállalatok fognak tehát össze, hogy egyre eredményesebb technológiai megoldásokat dolgozzanak ki ügyfeleik számára.

Úton, vízen, sínen és levegőben

Mire lapunk megjelenik, a magyar fuvarozók és szállítmányozók egyéves évfordulóját ünnepelhetik hazánk Európai Unióhoz való csatlakozásának. Összeállításunkban annak jártunk utána, hogy valóban ünnep volt-e a magyar cégek számára az első uniós esztendő.

Három az egyben

A több mint százéves múltra visszatekintő Schmitz Cargobull AG ma a legnagyobb forgalmat bonyolító pótkocsi gyárává nőtte ki magát az európai haszonjármű-gyártásban. A gazdag tapasztalat, a következetes üzletpolitika és a szállítmányozás problémáinak folyamatos feltérképezése, illetve ezek megoldása segítette a Schmitz Cargobullt ahhoz, hogy neve az innováció, a minőség és a megbízhatóság védjegyévé váljon.

Keresés
Kövessen minket facebookon