Archívum: Ahol minden összefut

2017. április 19. | Logisztika | Egyéb szektorok

„Aki nem tart lépést az idővel, idővel mennie kell“ – Hock-Ritter Ildikóval, a TimoCom magyarországi partnerével, a Hock R Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk.

Supply Chain Monitor: A TimoCom számára hogyan alakult a tavalyi év?

Hock-Ritter Ildikó: A TimoCom 2016 végén ismét egy nagyon eredményes évet zárt. Fontos lépéseket tettünk ügyfeleinkért a digitalizáció és a hálózatépítés által kikövezett úton az Ipar 4.0 felé. Emellett szolgáltatásainkat olyan alkalmazásokkal bővítettük, mint a Dokumentumkezelő funkció, a TimoCom Messenger, valamint az Update Pool.

Ezek az új fejlesztések miben segítik a felhasználókat?

A Dokumentumkezelő funkció lehetőséget teremt ügyfeleinknek arra, hogy a gyakran használt, fontos irataikat céges profiljukba feltöltsék, és jövőbeli üzleti partnereik számára elérhetővé tegyék. Legyen szó azonnal szükséges dokumentumokról, vagy akár egy lezárt fuvarmegbízásról, ezzel a funkcióval ezek pár perc alatt továbbíthatók, így a felhasználóink értékes időt takaríthatnak meg, amit a fuvarszervezésnek szentelhetnek. Ezen kívül ügyfeleink, akik irataikat elérhetővé teszik, megbízható cégként pozícionálják magukat, s ez az Ipar 4.0 egyik hihetetlenül fontos szempontja. A TimoCom Messengert 2015-ben indítottuk útjára, s természetesen ennek is pozitív hatásai voltak a 2016-os évre. A chat funkció nemcsak ajánlatközpontú, hanem magánjellegű beszélgetésekre is kiválóan használható. Mindemellett különböző lehetséges üzleti partnerekkel egy időben folytathatunk diszkurzust, más-más ajánlatokon belül. Az ágazat lételeme a gyorsaság és a rugalmasság, ami az egyre erősödő digitalizáció miatt még inkább előtérbe kerül. A Messengerrel egy olyan funkciót kapcsoltunk be, amely ezeket az igényeket kielégíti és ügyfeleink az időmegtakarítás mellett hatékonyságnövekedést is realizálhatnak. A digitalizáció korszakában az ügyfelek a termékekkel kapcsolatban az internetről informálódnak. Ehhez a trendhez alkalmazkodva hoztuk létre az Update Poolt, az új Service-Blogunkat, ahol az alkalmazásainkhoz tartozó frissítéseket ismertetjük röviden és célravezetően, képernyőfotók és videóbemutatók segítségével.

Mindez számokban kifejezve?

Cégcsoport szinten jelenleg több mint 36 000 ügyfelünk van, s ez pozitívan hatott a fuvarajánlatokra, amelyek száma mintegy 3,5 millióval növekedett a 2015-ös évhez képest, ami százalékosan kifejezve 6,8%-os bővülést jelent. A TimoCom rendszeréhez csatlakozó telematikai szolgáltatók száma is folyamatosan növekszik, s ma már egész Európában több mint 210 integrált partnerünk van.

Hogyan látod a fuvarozási és logisztikai piac jövőjét?

Minden, ami digitalizálható, az a jövőben digitalizálva lesz. Ahogyan már említettem, az Ipar 4.0 idejét éljük, s ezzel a Logisztika 4.0 kéz a kézben jár. Ebben a fejlődési folyamatban a TimoCom küldetése az, hogy a bonyolult és hosszadalmas fuvarszervezési kommunikációt egyszerűbbé tegye. Az információáramlás a logisztikai láncban részt vevők között optimalizálásra kerül majd, ezzel egyidejűleg a munkafolyamatok felgyorsulnak és áttekinthetőbbé válnak. Mindazon cégek számára, amelyek versenyképesek akarnak maradni, az új technológiákba fektetett invesztíció elkerülhetetlen. A TimoComnál nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy ügyfeleinknek lehetővé tegyük az új technológiák megismerését, és ösztönözzük őket a használatukra. Ez az alkalmazkodóképesség, illetve az egyéni funkciók elérhetővé tétele cégünk fontos jellemzője. Azon fuvarozó és logisztikai szolgáltató vállalatoknak, amelyek célja a folyamatos piaci jelenlét, mindenképpen lépést kell tartaniuk a jelenkor változásaival.

Ha minden digitalizált lesz, akkor a fuvarszervezők feleslegessé válnak?

Lépést tartani a digitalizációval nem ad okot arra, hogy az eredeti célcsoportunk eltűnjön. Éppen ellenkezőleg: a fuvarszervezők, akik korábban nem voltak nyitottak a technikai újdonságokra, mára felismerték, hogy egy olyan online platform, mint a TimoCom rendszere, nagyban leegyszerűsíti munkájukat. Ettől eltekintve ők azok, akik a logisztikai folyamatokat épp olyan bonyolultnak és komplexnek szeretik, mint amilyenek valójában, és azokat – akár országokon átívelően – át is látják. A digitalizáció sosem fogja helyettesíteni az évek alatt összegyűjtött szaktudást.

Mi jelenti a legnagyobb kihívást a jövőbeni célkitűzések kapcsán?

A megfelelő szolgáltatást versenyképes áron kínálni. Emellett jelenleg az online platformoknál a biztonság nagyon fontos tényező. Számunkra ez nemcsak azt jelenti, hogy a lehető legjobb technikai felszereltséggel rendelkezzünk, hanem azt is, hogy az IT-fejlesztő, értékesítő, anyanyelvi ügyfélkapcsolattartó, pénzügyes munkavállalóktól a marketinges kollégákig a legjobbakat foglalkoztassuk. Ügyfeleink számára mi vagyunk a mindennapos munkaeszköz, hiszen a TimoComnál fut össze minden. Tudjuk, hogy számos felhasználónk már otthon bejelentkezik a programba a mobiltelefonjáról, hogy semmiről se maradjon le. A háttérben sok munka és komoly tervezés, fejlesztés folyik cégcsoportunknál, s ez nagyon fontos, hiszen az innovációk nem maguktól születnek, csak úgy. Ahogy egymás közt mondani szoktuk: „Aki nem tart lépést az idővel, idővel mennie kell“.

A TimoCom hogyan tart lépést az idővel?

A fuvarozói platformunkat állandóan fejlesztjük, s újabb rendszerekkel kötjük össze. A jövőben is ezt fogjuk tenni, attól függően, hogy milyen új technológiák jelennek majd meg a piacon, és melyek szeretnének céltudatosan kapcsolódni a rendszerünkhöz. Nálunk mindig előtérben állnak az ügyféligények, emellett figyelemmel kísérjük az új fejlesztéseket, az új rendszerek megjelenését. Komolyan vesszük ügyfeleink javaslatait és folyamatosan frissítjük újdonságokkal jelenlegi alkalmazásainkat is. A TimoCom fuvarozói platform felhasználóinak mindennapi munkájában hatalmas előnyt jelent majd az a nagy technikai innováció, amely széles körű visszhangot fog kiváltani a médiában is. Az új funkció májusban kerül majd bemutatásra, a Transport Logistik szakkiállítás keretein belül. De természetesen a telematikai szolgáltatóknak a továbbiakban is lehetőségük lesz saját interfészük segítségével, valamint a diszpozíciós szoftverrel rendelkezőknek a TC Connecten keresztül a fuvarozói platformhoz kapcsolódni.

Mit tartogat a TimoCom a tarsolyában?

A május 9. és 12. között megrendezett Transport Logistik kiállításon a program következő digitális építőkövét mutatjuk be, melynek révén a fuvarozói platform még érdekesebb lesz a kereskedő és a gyártó cégek számára. Korábban hosszabb távú fuvarmegbízások domináltak a megbízók körében, azonban az utóbbi években a piac egyre változékonyabb lett, prompt szállítmányozási igények jelentek meg, s ma már az elért versenypozíció megtartásához minden cégnek rugalmasan kell alkalmazkodni a megváltozott piaci körülményekhez. Legújabb fejlesztésünk ehhez nyújt majd segítséget, amellyel Münchenben ismerkedhet meg elsőként a szakmai közönség a TimoCom standján.

Jaubert Szilvia

Supply Chain Monitor
2017. április